ساماندهی پروژه‌های گردشگری بهره‌مند از اراضی ملی در استان اردبیل

معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل از ساماندهی پروژه‌های بهره‌مند از اراضی ملی در این استان خبر داد.

نگار سریع‌الاطلاق گفت: ساماندهی و نظارت بر پروژه‌های گردشگری با تاکید بر پروژه‌هایی که از اراضی ملی استفاده می‌کنند در دستور کار وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و به تبع آن اداره کل میراث فرهنگی استان قرار دارد و کمیته پایش استانی در این راستا فعالیت می‌کند.
معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل افزود: هدف این کمیته ساماندهی و نظارت بر فرآیند اجرای تاسیسات گردشگری از مرحله صدور موافقت اصولی یا موافقت‌نامه تاسیس تا مرحله صدور پروانه بهره‌برداری است.
به گفته او، شناسایی، دسته‌بندی و ایجاد بانک اطلاعاتی از پروژه‌های گردشگری استان که از اراضی ملی استفاده کرده‌اند و در حال اجرا هستند و بررسی موانع موجود در مسیر اجرای پروژه‌ها از جمله اقدامات کمیته پایش است.
سریع‌الاطلاق با تاکید بر لزوم حفاظت از اراضی ملی، گفت: کمیته پایش پروژه‌هایی را که پیشرفت فیزیکی لازم را نداشته و دچار تعلل در اجرا هستند شناسایی کرده و به منظور خلع ید یا کاهش مساحت عرصه واگذار شده اراضی ملی به امور اراضی معرفی می‌کند.
معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل افزود: رویکرد اصلی اداره کل میراث فرهنگی حمایت از پروژه‌ها به منظور اجرا و به نتیجه رسیدن آنها است و تلاش می‌کنیم موانع موجود در مسیر سرمایه‌گذاران را برطرف کنیم، اما در صورتی که تعلل یک پروژه اثبات شود حفاظت از اراضی ملی در اولویت قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.