نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: شرکت در انتخابات به امنیت امروز سرنوشت نسل‌های آینده مربوط است.

آیت‌الله سیدحسن عاملی با تبیین اهمیت مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری گفت: مساله حضور در انتخابات صرفا برای انتخاب یک فرد نیست بلکه نشان دادن عزت، اقتدار و کشیدن دندان طمع دشمن و مایوس کردن آن است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با بیان اینکه حضور در انتخابات نوعی مانور قدرت است، افزود: هر وقت شما خود را ضعیف نشان دهید دشمن غدار که حرمت نگه نمی‌دارد، حمله خواهد کرد، بنابراین اگر کسی که منزلش در خطر است از خود ضعف نشان دهد به خودش و اهل خانه خیانت کرده است.
او با بیان اینکه شرکت در انتخابات به امنیت امروز و سرنوشت نسل‌های آینده ما مربوط است، گفت: از جهاتی رای دادن مثل نماز واجب است و حتی اهمیت آن از نماز هم بیشتر است چرا که نماز ارتباط شخصی انسان با خداست، اما موضوع رای دادن تعیین سرنوشت انسان و رقم زدن مقدرات و آینده کشور است.
امام جمعه اردبیل افزود: امروز همه کشور‌های اطراف ما تبدیل به زاغه مهمات شده است و دشمنان ما بار‌ها ثابت کرده‌اند که به هیچ عهد و پیمانی، متعهد نیستند. در برجام دیدید که چقدر ما التزام یک طرفه کردیم به خود ضرر زدیم، اما دشمن به یک بند آن عمل نکرد.
آیت‌الله عاملی تصریح کرد: هر کس صدای مرا می‌شنود، دین خود را به کشور و ملت خود ادا کند. امروز مساله جناح و گروه سیاسی نیست و اگر کسی در رای دادن کوتاهی کند و از دور تماشا کند در ادای دین ملی و دینی خود کوتاهی کرده است.
او با اشاره به از دست رفتن بخش‌های وسیعی از خاک ایران در گذشته اظهار کرد: در گذشته ما رهبران بزرگی نداشتیم و ملت هم در صحنه نبود از سوی دیگر ما سهمی در پیشرفت‌های علمی جهان نداشتیم همین‌ها باعث شد از فرایند پیشرفت و توسعه جهانی عقب بمانیم.
امام جمعه اردبیل با بیان اینکه جمهوری اسلامی در عرصه‌های علمی شاهکار کرده و سنگر‌های بزرگی در این مدت فتح شده است، ادامه داد: به عنوان کارشناس دینی عرض می‌کنم اگر کسی در مساله رای دادن کوتاهی کند و بر اثر آن به کشور صدمه بخورد فردا به ملت مدیون خواهد بود.
عضو مجلس خبرگان رهبری یادآورشد: امروز شاهد هستیم که دشمن از زمین آسمان می‌گوید (در انتخابات) شرکت نکنید چرا باید در اردوگاهی قرار بگیریم که سردمداران آن دشمن ملت ایران بوده‌اند.
آیت‌الله عاملی گفت: بریتانیا زمانی با احتکار غله نصف ملت ایران را قتل عام کرد. دست آمریکا به خون ۵۰۰ هزار نفر از مردم منطقه آلوده است، ۲۲۰ هزار ایرانی و بیش از این تعداد عراقی در جنگ هشت ساله جان خود را از دست دادند، امروز اینها به ملت ما می‌گویند در انتخابات شرکت نکنید.
او در ادامه افزود: الان در جمهوری اسلامی فرصت ایجاد شده تا حاکمیت ملت دست خودش باشد و این فرصت به بهای خون‌های زیادی به دست آمده است و این فرصت را نباید از دست داد.
امام جمعه اردبیل در پاسخ به شبهه کسانی که می‌گویند نتیجه از قبل مشخص شده است، ادامه داد: در مرحله اول همه می‌گفتند قالیباف رئیس جمهور خواهد شد، اما دیدیم که چه شد. دیگر چه اتفاقی بیافتد که ببینند انتخابات مهندسی شده نیست و انتخابات در ایران جدی است.
او با اشاره به موانع و محدودیت‌هایی که برای هموطنان مقیم سایر کشور‌ها برای رای دادن ایجاد می‌شود، افزود: دولت کانادا به ایرانیانی که در این کشور حضور دارند اجازه نمی‌دهد در انتخابات شرکت کنند، از سوی دیگر کسانی که بیش از ۱۷ هزار نفر از هموطنان ما را ترور کرده‌اند به کسانی که می‌خواهند رای بدهند فحش و ناسزا می‌دهند و قرار گرفتن در کنار چنین جریاناتی ننگ و عار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.