دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اردبیل گفت: ۳۰۰ گروه جهادی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر با این ستاد فعالیت کردند.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم میرعباس‌زاده گفت: دهه امر به معروف و نهی از منکر از اول ماه محرم آغاز می‌شود و در این دهه برنامه‌های مختلفی با نگاه توسعه و ترویج امر به معروف و نهی از منکر انجام می‌شود تا عموم مردم به آثار و دستاورد‌های احیای این فریضه الهی توجهی بیشتر داشته باشند.
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اردبیل مسئولیت‌پذیری همگانی را در انجام این فریضه الهی یادآور شد و افزود: اگر امر به معروف و نهی از منکر که فراتر و بالاتر از سایر واجبات دینی به شایستگی عمل شود، بسیاری از استعداد‌های بالقوه به بالفعل تبدیل شده و امکان بهره‌وری آن فراهم می‌آید.
به گفته او، به دور از نگاه سلیقه‌ای، باید متناسب با شرایط جامعه فریضه امر به معروف و نهی از منکر انجام شود که در این باب دلسوزی اولین گام و مؤثرترین نگرش در اعتلای این فریضه واجب الهی است.
میرعباس‌زاده به راه‌اندازی ۱۸ عرصه تخصصی با حضور ۳۰۰ گروه جهادی اشاره کرد و گفت: ما در عرصه‌های مختلف اقتصادی، بهداشت و درمان، عفاف و حجاب، فضای مجازی و... سعی می‌کنیم ظرفیت‌های حذف منکرات و توسعه معروفات را انجام دهیم.
او به احیای شورای امر به معروف و نهی از منکر ادارات اشاره کرد و افزود: تلاش ما بر این است تا در ادارات منکر‌ها را به حداقل رسانده و معروفات را افزایش دهیم که نمونه آن کاهش بار مراجعات مردم و طولانی بودن زمان پاسخگویی ادارات به درخواست‌های مردمی است.
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اردبیل در ادامه گفت: ما با هیچ مدیر ناکارآمد و مخالف جریان پاسخگویی تعارف نداریم ودر قالب ۱۸ شعبه قضایی ازطریق قانونی اقدام به معرفی مدیران متخلف به مراجعه قضایی می‌کنیم. کار ما مچ‌گیری و یا اقدام حراستی نیست بلکه سعی می‌کنیم در قالب گروه‌های مروج معروف زمینه امر معروف و گستردگی فعالیت‌ها را در این زمینه مهیا کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.