نجات کوهنورد آسیب دیده در ارتفاعات سبلان

جانشین مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: یک کوهنورد ۴۷ ساله آسیب دیده در مسیر شمال شرقی قله سبلان نجات یافت.

مجتبی باباپور گفت: برابر با اعلام گزارش اورژانس به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات ۱۱۲ مبنی بر سقوط یک خانم ۴۷ ساله در مسیر شمال شرقی قله سبلان، نجاتگران هلال احمر بلافاصله به محل حادثه شتافتند.
جانشین مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل افزود: تیم نجات در حوادث کوهستان جمعیت هلال احمر پس از طی مسیر صعب‌العبور (به علت سیلاب اخیر) شابیل تا بالاتر از پناهگاه به محل مصدوم در برف چال مابین پناهگاه و سنگ پروانه دسترسی پیدا کرد.
به گفته او، نجاتگران ضمن انجام اقدامات پیش بیمارستانی بر روی مصدوم وی را با استفاده از تجهیزات کوهستان به محل آمبولانس هلال احمر در پناهگاه رساندند و سپس تا آب درمانی شابیل انتقال و تحویل عوامل اورژانس دادند.
باباپور افزود: نجاتگران جمعیت هلال احمر با ایثار و از خودگذشتگی همواره به هموطنان یاری رسانده‌اند و به صورت شبانه‌روزی در مراکز عملیاتی آماده ارائه خدمات به مردم هستند، در صورت وقوع حوادث سامانه ندای امداد ۱۱۲ آماده دریافت گزارش است.
جانشین مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل تصریح کرد: با توجه به فصل صعود به ارتفاعات در استان، کوهنوردان هنگام صعود در مناطق کوهستانی ضروری است لوازم و ابزار کوهنوردی اعم از لوازم فنی، پوشاک، تغذیه، وسایل امدادی و تلفن همراه داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.