مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: ۱۷۸ امامزاده و بقاع متبرکه در استان اردبیل در ماه محرم امسال میزبان عزاداری سیدالشهدا (ع) هستند.

حجت‌الاسلام مهدی ستوده گفت: برای ماه محرم و صفر تدارک خوبی را در نظر گرفتیم تا در کنار عزاداری، نوحه‌سرایی و برگزاری آیین‌های سنتی تشت‌گذاری، شاهد برپایی منابری باشیم تا روحانیان و علما فلسفه قیام امام حسین (ع) را تبیین و تشریح کنند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل افزود: در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه استان به ویژه مجموعه‌های شاخص در این حوزه به صورت روزانه برنامه محفل قرآنی، سخنرانی، عزاداری شامل سینه‌زنی و زنجیرزنی، شعرخوانی و مداحی مادحین در نظر گرفته شده تا علاقه‌مندان از ظرفیت معنوی و مذهبی این فضا‌ها بیشتر و بهتر استفاده کنند.
به گفته او، پررنگ‌تر از سال‌های گذشته برنامه کشوری بصیرت عاشورایی در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه برگزار می‌شود تا همزمان با فصل تابستان شاهد انتقال پیام راستین نهضت حسینی و نمایش عزاداری‌های سنتی اردبیل به مسافران و گردشگران داخلی و خارجی باشیم.
ستوده افزود: در روز‌های گذشته طشت‌گذاری در مساجد، بقاع متبرکه و امامزاده‌ها انجام و در امامزاده شاخص سیدصدرالدین و امامزاده صالح اردبیل نیز این مراسم برگزار شد که با استقبال بی‌نظیر علاقه‌مندان به نهضت حسینی و میهمانان داخلی و خارجی برگزار شد.
او در بادامه تصریح کرد: تمام تلاش ما بر این است تا خروجی این محافل و مجالس به نفع تقویت بنیه‌های تربیتی و توانمندسازی نسل آینده با آشنایی بیشتر به فلسفه قیام و نهضت حسینی باشد تا همه حرکت‌ها و برنامه‌های تبلیغی منفی دشمنان خنثی شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل افزود: ما از علما و روحانیان اعزامی از سایر مناطق و بومی خواسته‌ایم تا متناسب با شرایط روز سخنرانی‌ها را کوتاه با مفاهیم بهتر ارائه کنند و قرار است از هرگونه بدعت، خرافه و بیان مسائل غیرواقعی و واهی پرهیز شده و متناسب با حقیقت نهضت حسینی و پیام قیام سیدالشهدا (ع) علیه ظلم و تعدی و احیای امر به معروف و نهی از منکر مباحث و موضوعات مطرح شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.