استاندار بصره اعلام کرد برای استقبال بهتر از زائران ایرانی که از مرز شلمچه برای ورود به عراق استفاده می‌کنند، جاده‌ای جدید به بهره‌برداری رسیده است.

اسعد العیدانی، استاندار بصره، جنوبی ترین استان عراق، امروز شنبه از تکمیل جاده‌ای برای استقبال از زائران ایرانی به عتبات عالیات با حلول ماه محرم خبر داد. 

براساس گزارش شفق نیوز، العیدانی این مطلب را در نشستی امنیتی با حضور مهدی صالح عبدالواحد، فرمانده ستاد عملیات الحشد الشعبی در بصره و دستگاه های امنیتی و ادارات خدماتی، برای بررسی آمادگی امنیتی ماه محرم الحرام اعلام کرد.

العیدانی در این نشست با بیان اینکه گذرگاه شلمچه یکی از گذرگاه‌های مهم بصره است و برای استقبال از زائران مجهز است، اعلام کرد: جاده خارج از شهر با همکاری ادارات مربوطه برای استقبال از زائران ایرانی تکمیل شده است. 

پیش از این رییس ستاد مرکزی اربعین پیش بینی کرد امسال چهار و نیم تا پنج میلیون زائر از مرزهای کشورمان برای حضور در مراسم اربعین عازم عراق شوند. او مرز خسروی را گذرگاه اصلی برای تردد زائران عتبات عالیات خوانده و تاکید کرد زیرساخت های آن نسبت به گذشته پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته است. بر اساس تقویم رسمی کشور پنجم شهریور ماه برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری قمری مصادف با اربعین حسینی است.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۶ ۱۶ تير ۱۴۰۳
ایران و عراق دو ملت بزرگ شیعه جهان می‌باید مهران و یا خسروی تا نجف و کربلا را چهار و یا هشت بانده بسازند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۱۶ تير ۱۴۰۳
شهر بصره میتواند در آینده به شهری دهها ملیونی تبدیل شود و آینده درخشانی را داشته باشد این جاده های عراق در حد و اندازه ملت عراق و دو ملت شیعه ایران و عراق نیستند
کاش عراقیان برای خودشان و زوار هم که شده جاده هایی در حد و اندازه شهر تجاری بصره و شهرهای زیارتی نجف و کربلا بسازند جادهایی که مرکز و جنوب عراق را به همدیگر متصل میکند
Iran (Islamic Republic of)
علی اکبر
۱۷:۰۰ ۱۶ تير ۱۴۰۳
کوتاهترین مرز تا نجف و کربلا بترتیب مرزهای مهران و خسروی و چذابه هستند
برای دو ملت شیعه و ثروتمند و نفت‌خیز این حداقل کاری است که از مهران تا نجف و کربلا چهار بانده ایمن و جداگانه ساخته شوند
حداقل نیروی مردمی دو ملت شیعه برای چهاربانده کردن این مسیر بسیج شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۲ ۱۶ تير ۱۴۰۳
جاده تو کشور خودشون ساختن ، می بینن شما پتانسیلش رو دارین ، منتش رو سر ایرانیا میزارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۱۶ تير ۱۴۰۳
ب یاد و نیابت شهید رییسی

امسال اولین بار خدا توفیق بده اربعین هستم
آخرین اخبار