رئیس جمهور چین در دیدار با رئیس جمهور تاجیکستان تاکید کرد پکن از تمامیت ارضی دوشنبه قاطعانه حمایت می‌کند.

 شی جینپینگ رئیس جمهور چین در دیدار با امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان تاکید کرد که پکن از تمامیت ارضی دوشنبه، پایتخت تاجیکستان قاطعانه حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، شی روز جمعه در سفر به دوشنبه پایتخت تاجیکستان در دیدار با رحمان اظهار کرد: چین به تقویت همکاری دوستانه و روابط متقابل سودمند با تاجیکستان ادامه خواهد داد و از تلاش‌های این کشور برای حفاظت از استقلال ملی و حاکمیت و تمامیت ارضی خود قاطعانه حمایت می‌کند.

وی همچنین بدون اشاره به نام بازیگر یا کشور خاصی تاکید کرد: چین با هر گونه مداخله خارجی در امور داخلی تاجیکستان به هر بهانه به شدت مخالف است.

رئیس جمهور چین افزود: اعتماد سیاسی متقابل ۲ کشور به دلیل تلاش‌های طرفین همواره عمیق‌تر شده است. چین، فارغ از تحولات بین‌المللی، همیشه دوست قابل اعتماد، برادر نزدیک و شریک معتمد تاجیکستان خواهد بود.

رحمان و شی همچنین از ارتقای مناسبات دیپلماتیک ۲ طرف سخن گفتند. علاوه بر این، شی به رحمان نشان دوستی اعطا کرد. این نشان به شخصیت‌هایی اعطا می‌شود که روابط با چین را ارتقا داده‌اند.

شی پیشتر در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۹ به تاجیکستان سفر کرده بود. چین تلاش کرده است مناسبات دیپلماتیک خود را با کشور‌های آسیای مرکزی تقویت کند.شی پیش از سفر به تاجیکستان، برای حضور در نشست سران کشور‌های عضو سازمان شانگهای به آستانه پایتخت قزاقستان سفر کرده بود.

رئیس جمهور چین در سخنان خود در این نشست تاکید کرد: ما باید دست به دست هم داده و در مقابل دخالت خارجی مقاومت کرده، از یکدیگر قاطعانه حمایت کنیم، کنترل کامل آینده و سرنوشت کشور‌های خود و صلح و توسعه منطقه را در دستان خود بگیریم.

برچسب ها: چین ، تاجیکستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار