نخست وزیر مجارستان در دیدار با رئیس جمهور روسیه در خصوص «صلح در اوکراین» گفتگو کرد.

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان امروز (جمعه) در میان مخالفت مقامات اروپایی به مسکو سفر کرده و با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دیدار کرد.

به گزارش الجزیره، پوتین در کنفرانس مطبوعاتی که پس از دیدار دو جانبه با اوربان برگزار شد، گفتگوی بین دو طرف را «صادقانه و مفید» توصیف کرد و از بحث در خصوص وضعیت اوکراین در جنگ خبر داد. نخست وزیر مجارستان نیز اعلام کرد که اولین قدم را برای احیای گفتگو بین روسیه و اوکراین برداشته است. پوتین اعلام کرد که از این اقدام سپاسگزار است، اما کی‌یف همچنان مایل به متوقف کردن درگیری نیست. 

مجارستان این ماه ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را بر عهده گرفت و اعلام کرد که قصد دارد از آن برای پایان دادن به جنگ اوکراین استفاده کند. بروکسل فورا این دیدار را محکوم کرد و گفت که اوربان از سوی اتحادیه اروپا صحبت نمی‌کند و هیچ دستوری از شورای اروپا برای سفر به مسکو دریافت نکرده است.  جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در همین خصوص نوشت: «سفر ویکتور اوربان به مسکو، منحصراً در چارچوب روابط دوجانبه میان مجارستان و روسیه انجام می‌شود... بنابراین، نخست وزیر مجارستان به هیچ وجه نماینده اتحادیه اروپا نیست». 

اوربان پیش از این و در روز سه‌شنبه به کی‌یف سفر کرده و از ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین خواست تا به مذاکرات صلح با روسیه بازگردد.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار