یک مقام ارشد آمریکایی گفت کشور‌های عضو ناتو از طرح «پلی برای عضویت» اوکراین در این پیمان نظامی رونمایی خواهند کرد.

 یک مقام ارشد آمریکایی شنبه گفت که کشور‌های عضو ناتو از طرح «پلی برای عضویت» اوکراین در این پیمان نظامی رونمایی و کمک‌های بیشتری برای تقویت نظامی این کشور در برابر روسیه ارائه خواهند کرد.

به گزارش رویترز، این مقام ارشد که نامش فاش نشده است با اشاره به برگزاری نشست سران ناتو که ۹ تا ۱۱ ژوئیه (۱۹ تا ۲۱ تیر ماه) در واشنگتن برگزار خواهد شد، گفت: متحدان بر اینکه آینده اوکراین در ناتو است، دوباره تاکید خواهند کرد.

وی افزود: اعضای این پیمان همچنین اعلام خواهند کردند که حمایت مالی، سیاسی و نظامی از اوکراین را افزایش خواهند داد. این بخشی از پلی برای عضویت اوکراین در ناتو است.

این مقام آمریکایی طرح «پل عضویت» اوکراین در ناتو را گامی بسیار مهم توصیف کرد که شامل هماهنگی در آموزش نیرو‌های اوکراینی و توسعه و تقویت توان لجستیک و نیروی این کشور است.

وی تاکید کرد: این یک تلاش بسیار جدی است تا اوکراین به موقعیتی برسد که از همان روز اول عضویت در ناتو بتواند برای آغاز نقش و مسئولیت‌هایش آماده باشد.

این مقام ارشد آمریکایی اضافه کرد که ایالات متحده و بعضی از اعضای ناتو در نشست آتی سران این پیمان نظامی کمک‌های جدیدی «برای تقویت قابلیت‌های دفاعی و نظامی اوکراین به منظور کمک به تداوم توان دفاعی این کشور» اعلام خواهند کرد.

انتظار می‌رود که ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین نیز در این نشست شرکت کند. وی گفته که ناتو امسال باید موضوع دعوت از کی‌یف برای پیوستن به ناتو را حل و فصل کند.

برچسب ها: ناتو ، جنگ اوکراین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۱۶ تير ۱۴۰۳
قدم به قدم تا پایان کار
آخرین اخبار