سخنگوی وزارت خارجه روسیه پس از اینکه زلنسکی طرح صلح مجارستان را نپذیرفت، او را ابرازی در دست غرب خواند.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه صبح امروز چهارشنبه بعد از اینکه اوکراین پیشنهاد ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان را درباره صلح نپذیرفت، در رادیو اسپوتنیک گفت که زلنسکی (رئیس جمهور اوکراین) چیزی جز ابزاری در دست غرب نیست و اراده‌ای ندارد.

براساس گزارش آر تی او ادامه داد: وقتی آمریکا کسی را به عنوان ابزار خود را انتخاب می‌کند، چه انتظاری باید داشت؟ سخنان کی‌یف در مورد صلح چیزی نیست جز پوششی برای اجرای هدفی که غرب دسته جمعی برای آن تعیین کرده است، یعنی تحمیل آنچه آنها شکست استراتژیک به روسیه می‌نامند.

این مقام روس اعلام کرد زلنسکی می‌توانست اراده‌اش را به عنوان کسی که می‌خواهد سرنوشت اوکراین را تغییر دهد، اعلام کند اما غربی‌ها اعتراف کردند که مستقیما از انجام هرگونه مذاکره زلنسکی جلوگیری کردند.

روز گذشته ویکتور اوربان در دیدار با زلنسکی در کی‌یف، پیشنهاد آتش‌بس موقت در اوکراین را برای توقف خصومت‌ها در آماده‌سازی برای مذاکرات صلح با روسیه داد. با این حال در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از این دیدار، زلنسکی درباره پیشنهاد اوربان چیزی نگفت، اما ایگور زوکوا، معاون دفتر او، بعدا گفت که نمی‌توان چنین طرح‌هایی را حل و فصل بررسی کرد. 

در همین راستا دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز گذشته به سفر نخست‌وزیر مجارستان به کی‌یف واکنش نشان داد و گفت که اوربان صرفا به عنوان رئیس دوره‌ای شورای اتحادیه اروپا وظایف خود را انجام می دهد. مسکو پیش از سفر او به کی‌یف با بوداپست در تماس نبوده است.

مترجم: مینا عظیمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار