نخست وزیر مجارستان اذعان کرد که بوروکراسی پوچ اروپا هیچ نتیجه‌ای برای حل جنگ روسیه و اوکراین نداشته است.

 ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان به انتقاد اتحادیه اروپا از سفرش به مسکو و دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه واکنش نشان داد و گفت که بوروکراسی پوچ بروکسل هیچ دستاوردی برای حل جنگ روسیه و اوکراین نداشته است.

 اوربان جمعه شب در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: بوروکراسی پوچ بروکسل هیچ نتیجه‌ای در تلاش برای یافتن یک راه‌حل صلح‌آمیز در جنگ روسیه و اوکراین نداشته است.اگر بخواهیم به این جنگ پایان دهیم به یک رویکرد سیاسی به جای رویکرد بوروکراتیک نیاز داریم.

اوربان در پیام دیگری درباره هدف سفرش به روسیه نوشت: گفت‌وگوهایم با رئیس جمهور پوتین به اتمام رسید. هدفم باز کردن کانال‌های ارتباط مستقیم و آغاز گفتگو در کوتاه‌ترین مسیر به سوی صلح بود. ماموریتم تمام شد و از روز دوشنبه در ریاست دوره‌ای بر اتحادیه اروپا ادامه خواهد یافت.

این سفر که تنها چند روز پس از به دست گرفتن ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا توسط بوداپست انجام شد، مورد انتقاد ۲۷ عضو اتحادیه قرار گرفت. اعضای این اتحادیه می‌گویند: این اقدام مجارستان می‌تواند موضع بروکسل را در مورد مناقشه بیش از دو ساله با روسیه تضعیف کند.

جوزپ بورل مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای گفت: سفر اوربان به مسکو، منحصراً در چارچوب روابط دوجانبه بین مجارستان و روسیه انجام می‌شود. نخست وزیر اوربان هیچ دستوری از شورای اتحادیه اروپا برای بازدید از مسکو دریافت نکرده است.

پیتر سیارتو وزیر خارجه مجارستان جمعه شب تاکید کرد که مجارستان یک کشور مستقل است و به انتقادات اتحادیه اروپا درباره سفر اوربان به روسیه پاسخ نخواهد داد و توجهی نمی‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار