رئیس سازمان جهانی بهداشت گفت: کمبود شدید سوخت در نوار غزه عواقب فاجعه‌باری بر ارائه خدمات بهداشتی در این منطقه خواهد داشت. 

تدروس آدهانوم گهبریسوس، رئیس سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که در صورت ادامه کمبود شدید سوخت در غزه، اختلال بیشتری در ارائه خدمات بهداشتی در این منطقه رخ خواهد داد.

به گزارش نشنال نیوز، رئیس سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که روز چهارشنبه فقط ۹۰ هزار لیتر سوخت وارد غزه شده در صورتی که بخش بهداشت و درمان به تنهایی به ۸۰ هزار لیتر سوخت نیاز دارد.  او گفت که در حال حاضر سوخت به بیمارستان‌های مهم مثل مجتمع پزشکی ناصر، بیمارستان العمل و بیمارستان صحرایی کویت و برخی آمبولانس‌ها هدایت شده است، اما از دست دادن بیمارستان‌های بیشتر برای غزه فاجعه‌بار خواهد بود.

این مقام سازمان ملل مجددا درخواست کرد که گذرگاه رفح فورا باز شده و اجازه جریان مداوم سوخت، غذا، آب و تجهیزات پزشکی به داخل غزه صادر شود.

با گذشت نزدیک به ۹ ماه از جنگ غزه، بخش‌های وسیعی از این منطقه در میان محاصره فلج‌کننده مواد غذایی، آب سالم و دارو قرار دارد. (رژیم) اسرائیل در دادگاه لاهه به نسل‌کشی متهم است و پرونده آن در دست بررسی است. این دادگاه در آخرین جلسه خود دستور توقف فوری حمله به رفح را صادر کرد؛ با این حال دستور مذکور تا به امروز به طور واضح نادیده گرفته شده است.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار