اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در دیدار با «محمد طقوش» دبیرکل جماعت اسلامی لبنان از مردم این کشور و مقاومت آن تقدیر کرد.

هنیه از مقاومت اسلامی در لبنان به رهبری حزب‌الله و از سرگیری مجدد نقش جماعت اسلامی و تمامی نیرو‌های مقاومت لبنان و فلسطین در حمایت از جهاد در نبرد غزه با خون و شهدایی که در راه آزادی بیت المقدس و مسجد الاقصی جان خود را فدا کردند، تقدیر کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، حماس روز جمعه در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: اسماعیل هنیه و تعداد دیگری از رهبران این جنبش از محمد طقوش دبیرکل جماعت اسلامی لبنان استقبال کرده و تحولات سیاسی و میدانی مربوط به طوفان الاقصی را مورد بررسی قرار دادند.

رئیس دفتر سیاسی حماس در ادامه به تلاش‌های سیاسی انجام شده توسط طرف‌های میانجیگر برای آتش‌بس و توقف تجاوز به نوار غزه پرداخته و تاکید کرد این جنبش تعاملی مثبت و سازنده با این تلاش‌ها داشته است. وی در عین حال موضع اتخاذ شده در خصوص ارتباط یافتن جبهه‌های مختلف همزمان با ادامه جنگ علیه غزه را تحسین کرد.

از سوی دیگر، طقوش نیز تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و جنایات آن علیه غیرنظامیان و کودکان فلسطینی را محکوم کرده و جنگ نسل کشی توسط اشغالگران را نشان دهنده شکست آنان دانست که نتیجه آن فشار به مقاومت فلسطین از طریق هدف قرار دادن غیرنظامیان بی‌گناه است.

وی گفت: آنچه نیرو‌های فجر انجام می‌دهند، انجام وظیفه است، با توجه به اینکه جنگ طوفان الاقصی به توهم حاکم بر از بین نرفتن این اشغالگران پایان داد و امروز اعتقاد به از بین رفتن این اشغالگری یک اعتقاد راسخ در میان ملت‌های عرب و اسلامی است.

طقوش افزود: این نبرد در مرحله بعد، ویژگی‌های منطقه را ترسیم خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار