عضو دفتر سیاسی حماس تأکید کرد کشور‌های میانجی و واسطه باید آنچه را که در مذاکرات با رژیم صهیونیستی مورد توافق قرار می‌گیرد، تضمین کنند.

اسامه حمدان» عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) بامداد شنبه تأکید کرد: کشور‌های میانجی و واسطه باید آنچه را که در مذاکرات با رژیم صهیونیستی مورد توافق قرار می‌گیرد، تضمین کنند.

 حمدان به شبکه تلویزیونی «العربی» گفت: جنبش حماس در افکار و ایده‌های ارائه شده بر اصول اساسی که مقاومت مذاکرات را بر اساس آن آغاز کرد، پایبند است. ما برای توقف جنگ و تهاجم دشمن به غزه از خود انعطاف و نرمش نشان دادیم.

حمدان خاطرنشان کرد: نقش واسطه‌ها تنها به ارائه افکار و ایده‌ها محدود نمی‌شود بلکه شامل تضمین آنچه مورد توافق قرار می‌گیرد، نیز خواهد بود.

این خبر همزمان با پایان دور اول مذاکرات رژیم صهیونیستی و جنبش حماس برای مبادله اسرای طرفین در دوحه پایتخت قطر منتشر می‌شود.دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی جمعه شب تأیید کرد که رئیس موساد که برای مذاکرات با گروه حماس به قطر رفت بود، پس از پایان مذاکره از دوحه برای گزارش به مقامات به اسرائیل بازگشته است.

دفتر نتانیاهو اعلام کرد که پس از نشست دوحه توافق شد که هیأت‌های مذاکره کننده هفته آینده مذاکرات را ادامه دهند.دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که هنوز شکاف‌های زیادی میان طرف‌های مذاکره کننده وجود دارد.

در همین راستا، شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی به نقل از مقامات اسرائیلی گزارش داد که مذاکرات برای آزادی گروگان‌ها آسان نخواهد بود و شاید سه تا ۵ هفته طول بکشد.این شبکه به نقل از یک مقام امنیتی نیز گفت: آزادی گروگان‌ها شاید ظرف دو هفته انجام شود.

از سوی دیگر، پایگاه خبری «آکسیوس» آمریکا جمعه شب و پس از دور نخست مذاکرات رژیم صهیونیستی و حماس در دوحه قطر گزارش داد که کاخ سفید و سازمان سیا تلاش می‌کنند که در دور دوم این مذاکرات شکاف میان اسرائیل و حماس کاهش یابد.

آکسیوس همچنین به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که هیأت آمریکایی جمعه وارد دوحه شده تا در مذاکرات درخصوص غزه شرکت کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار