حضور پرشور ایرانیان مقیم انگلیس پای صندوق‌های رای در مرحله دوم از چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، پروژه تعداد معدودی از عناصر ضد انقلاب را که با فحاشی و اقدامات هنجارشکنانه در شعب اخذ رای، تلاش می‌کنند تا روند رای‌گیری را مختل کنند، نقش برآب کرد.

بر اساس مشاهدات خبرنگار ایرنا در لندن از شعبه اخذ رای در ساختمان کنسولی، صف رای‌دهندگان تا ورودی این شعبه ادامه دارد و ایرانیان مقیم منتظر هستند تا پس از طی کردن مراحل اداری و دریافت تعرفه، آرای خود را به صندوق بیندازند.

بر اساس اخبار واصله، وضعیت مشارکت در سایر شعب اخذ رای در لندن و شهر‌های منچستر، کاردیف، نیوکاسل، بیرمنگام و گلاسکو مشابه است.

این درحالی است که تعداد معدودی از عناصر ضدانقلاب از ساعات ابتدایی رای‌گیری مقابل حوزه‌های رای تجمع کرده و با سردادن شعار‌هایی تلاش می‌کنند نظم برگزاری انتخابات را برهم بزنند.

آنها همچنین رای‌دهندگانی را که برای شرکت در انتخابات و رای دهی به شعب اخذ رای مراجعه می‌کنند مورد اهانت لفظی قرار می‌دهند. فیلم‌های تصویربرداری شده از این وقایع به این دلیل که افراد مزاحم از الفاظ رکیک استفاده می‌کنند، قابل انتشار نیست.

پلیس انگلیس هفته پیش هفت نفر از این عناصر را به دلیل ایجاد مزاحمت در لندن، منچستر و بیرمنگام دستگیر کرد. یک سخنگوی پلیس در همین پیوند اعلام کرد که مدارک تعرض به رای دهندگان ایرانی در انتخابات را بررسی می‌کند. وی به خبرنگاران گفت: در لندن جایی برای این رفتار‌ها وجود ندارد و ما از نزدیک در حال انجام تحقیقات و بررسی تخلف صورت گرفته علیه یکی از شهروندان هستیم.

در همین حال علی متین‌فر سرپرست و کاردار سفارت ایران بیان داشت که این نمایندگی در حال جمع‌آوری اسناد و مدارک اهانت به رای‌دهندگان است.

وی بیان داشت: «در این زمینه اطلاعیه‌ای را صادر و ایمیلی را مشخص کرده‌ایم تا هرکدام از ایرانیان که مورد اهانت قرار گرفته و یا تهدید شدند مدارک را در اختیار ما قرار دهند.»

متین‌فر با اشاره به ملاقات‌های صورت گرفته با وزارت امور خارجه و پلیس دیپلماتیک انگلیس افزود که این مستندات برای پیگیری در اختیار طرف انگلیسی قرار خواهد گرفت.

فرآیند رای‌گیری در انگلیس به‌عنوان بزرگترین مرکز اخذ رای از راس ساعت هشت صبح به وقت محلی آغاز شد و ایرانیان از همان دقایق ابتدایی با حضور در شعب اخذ رای، آرای خود را به صندوق ریختند.

رای‌گیری طبق برنامه اعلام شده تا ساعت ۱۸ به وقت محلی ادامه دارد و در صورت ضرورت و به تشخیص هیات اجرایی انتخابات، امکان تمدید زمان و ساعت رأی گیری به مدت محدودی و برای برخی از حوزه‌ها وجود خواهد داشت.

کاردار سفارت ایران پیشتر بیان داشت که سطح مشارکت در این مرحله، با توجه به اخباری که از روسای شعب دریافت کرده بیشتر از مرحله نخست است.

صف ایرانیان مقیم انگلیس در انتخابات ریاست‌جمهوری

صف ایرانیان مقیم انگلیس در انتخابات ریاست‌جمهوری

صف ایرانیان مقیم انگلیس در انتخابات ریاست‌جمهوری

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار