هیاتی از رهبران مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به ریاست «خلیل الحیه» با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان دیدار و گفتگو کرد.

در این نشست، آخرین تحولات فلسطین و به ویژه نوار غزه و وضعیت جبهه‌های لبنان، یمن و عراق بررسی شد.

بررسی جدیدترین تحولات مذاکرات جاری و طرح‌های پیشنهادی برای دستیابی به توافق آتش بس و توقف تجاوز وحشیانه به ساکنان نوار غزه، دیگر دستورکار این نشست بود.

دو طرف در این نشست بر ادامه هماهنگی میدانی و سیاسی همه جانبه در راستای دستیابی به اهداف موردنظر تاکید کردند.

یک مقام ارشد آمریکایی پنجشنبه شب مدعی شد که مذاکرات بین طرف‌های مختلف در مورد آتش بس در غزه از روز جمعه در دوحه از سرگرفته خواهد شد.

این مقام ارشد آمریکایی که نامش ذکر نشده است، گفت: پاسخ حماس به طرح پیشنهادی برای آتش‌بس، موجب پیشبرد مذاکرات شده و زمینه را برای رسیدن به توافق نهایی فراهم خواهد کرد.

وی همچنین افزود که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه در مورد جزئیات مذاکرات برای آزادی اسرا و آتش‌بس در غزه با یکدیگر گفتگو کرده‌اند.

در همین رابطه برخی منابع اعلام کردند که هیات مذاکره کننده رژیم صهیونیستی به ریاست دیوید بارنیا رئیس موساد راهی دوحه شده است.

بر اساس این گزارش، این هیات قرار است قبل از آغاز مذاکرات برای آتش‌بس و مبادله اسرا با شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر قطر دیدار کند.

از سوی دیگر کانال ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که سران ارتش این رژیم آماده پذیرش هرگونه معامله با حماس به هر قیمتی هستند و آنچه برای آنها مهم است، توقف جنگ است.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم در گزارشی اعلام کرد که طرف‌های حاضر در هیات مذاکره‌کننده اسرائیلی نگران هستند که نزدیکان نتانیاهو فرصت انعقاد یک توافق آتش‌بس را خراب کنند.

رژیم صهیونیستی پس از گذشت حدود ۹ ماه از تجاوز بدون نتیجه به نوار غزه، دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهاد‌های امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اسرائیل این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده باخته و حتی پس از حدود ۹ ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره است به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه از دست داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار