سخنگوی روابط خارجی اتحادیه اروپا اذعان کرد این اتحادیه در ارائه تضمین‌های امنیتی به اوکراین ناتوان است.

«پیتر استانو» سخنگوی روابط خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که این اتحادیه نمی‌تواند به اوکراین تضمین امنیتی بدهد، چراکه آن یک سازمان نظامی نیست.

طبق گزارش العهد، استانو اعلام کرد: «اتحادیه اروپا در زمینه‌های مختلف ازجمله در زمینه نظامی و کمک مالی برای تأمین تسلیحات از اوکراین حمایت می‌کند، اما ارائه تضمین‌های امنیتی از حوزه اتحادیه اروپا خارج است، چراکه این اتحادیه یک سازمان نظامی نیست.»

او در پاسخ به این سوال که آیا اتحادیه اروپا در رایزنی‌های کی‌یف و واشنگتن در خصوص تضمین‌های امنیتی اوکراین شرکت خواهد کرد، گفت: «این موضوع به ناتو و کشور‌های مشخص مربوط است.»

«آندری یرماک» مدیر دفتر رئیس‌جمهور اوکراین، پیش‌تر اعلام کرده بود که کی‌یف در هفته‌های آتی در نشست «ناتو» در ویلنیوس، رایزنی‌هایی را درمورد تضمین‌های امنیتی آغاز خواهد کرد.

در حاشیه نشست قبلی سران ناتو که در ۱۱ و ۱۲ ژوئیه در ویلنیوس برگزار شد، کشور‌های گروه ۷ اعلامیه‌ای را درمورد ارائه تضمین‌های امنیتی بلندمدت به اوکراین تصویب کردند.

روسیه ارائه تضمین‌های امنیتی به اوکراین را خطرناک و به مثابه تجاوز به روسیه اعلام کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
بیچاره مردم اوکراین ، قربانی دعوای آمریکا و اروپا با روسیه شده اند و ابزاری برای مهار روسیه ، دست آخر کشوری ویران شده میراث این جنگ خواهد بود با میلیونها آواره و درد و رنج پس از جنگ، که هیچ کس هم کاری به کارش نخواهد داشت
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۰۸:۱۹ ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
لامشکل
اگرنتونه امنیت خودشم ازبین میره
دوران مفدخوری تمومه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۷ ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
این همه کشور دور هم جمع شدن حریف یه روسیه نمیشن، ادعای ابر قدرتی هم دارن.
آخرین اخبار