مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: اسکان مهمانان نوروزی در مدارس استان باعث افزایش امنیت و کاهش جرم در استان در ایام تعطیلات نوروزی شده است.

محمدخلیل عسکری در دیدار اعضای شورای معاونین و روسای نواحی چهارگانه آموزش و پرورش شهر شیراز با رئیس کل دادگستری فارس با اشاره به مطلب فوق گفت: مسئله تامین امنیت مهمانان نوروزی اسکان داده شده در مدارس در کنار سایر خدمات ارائه شده برای ما بسیار مهم است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس به راه‌اندزی تشکل‌های مختلف در حوزه اسناد بالادستی به ویژه سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم و نقشه مهندسی کشور اشاره و گفت: تلاش داریم از ظرفیت جوانان نیز به نحو مناسبی استفاده شود.

عسکری گفت: بیش از ۷۳۲۴ ملک در آموزش و پرورش فارس وجود دارد که بیش از ۳۰۰۰ ملک مستند سازی شده و سند اخذ شده است.

او خواستار اختصاص وقت و دیدار ماهیانه رئیس کل دادگستری با فرهنگیانی که دچار مسائل و مشکلات حقوقی دارند شد و گفت: موضوع حمایت ویژه قضایی از فرهنگیان به منظور حفظ کرامت ان‌ها توسط دادگستری را نیز خواهانیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین در ادامه به گزارشی از اسکان مهمانان نوروزی در استان فارس اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش فارس در نوروز ۱۴۰۱مقدمات اسکان بیش از ۶۲ هزار نفر را در وضعیت عادی در شبانه روز فراهم کرده است.

عسکری گفت: در چند روز اخیر از اغاز ستاد اسکان با توجه به افزایش سفر به استان فارس و شهر شیراز این ظرفیت افزایش قابل توجهی یافت به نحوی که مسئولین اسکان موظف شدند همه مسافران مراجعه کننده به ستاد‌ها را در مدارس اسکان دهند.

او گفت: امسال ۶۸ پایگاه پذیرش در سطح استان وشش پایگاه نیز در سطح شهر شیراز کار پذیرش میهمانان نوروزی در مدارس را انجام می‌دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین ادامه داد: ۱۱۳۰ مدرسه در استان و بیش از ۶۰۰ مدرسه در سطح شیراز برای اسکان در وضعیت عادی اماده شده بودند که با استقبالی که از سفر به استان و شهر شیراز انجام شد این امار افزایش قابل توجهی پیدا کرد.

عسکری گفت: ۴۶ معلم‌سرا و باشگاه فرهنگیان با ظرفیت ۱۵۰۰ نفر و ۱۲ خوابگاه دانش آموزی با ظرفیت پذیرش ۲۲۰ نفر نیز در اختیار ستاد اسکان آموزش و پرورش در سطح استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین گفت: ۱۵۶ فضای ورزشی سرپوشیده‌ی داخل و خارج از مدرسه نیز اماده شده که درصورت بروز وضعیت اضطرار در اختیار ستاد اسکان آموزش و پرورش قرار خواهد گرفت.

عسکری گفت: در مجموع بیش از ۲۴۲۰ نفر عوامل مدیریتی و اجرایی و نظارتی در ستاد‌های اسکان آموزش و پرورش در سطح استان مشغول به فعالیت هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: بیشترین میهمانان پذیرش شده درمدارس فارس هم از استان‌های آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام و بوشهر است.

عسکری همچنین گفت: بیشترین پذیرش مهمان در مدارس فارس مربوط به ستاد‌های اسکان نواحی یک، دو، سه و چهار مرودشت، ممسنی، کازرون، آباده، زرقان، پاسارگاد، لارستان و سپیدان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار