مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز اعلام کرد که هفته دولت امسال، هفت عنوان پروژه کلان در نقاط مختلف و با اهداف ارتقای کمی و کیفی تامین انرژی پایدار و مطمئن به مشترکان، افتتاح خواهد شد.

محمدرضا سلاحی ضمن گرامیداشت یاد شهیدان رجایی، باهنر و رئیسی به عنوان شهدای شاخص دولت از ابتدای انقلاب تاکنون، هفته دولت را تبریک گفت و افزود: طی هفته دولت (دوم تا هشتم شهریور) هفت عنوان پروژه با مجموع اعتباری بالغ بر ۵۵۰۰ میلیارد ریال در محدوده تحت مدیریت توزیع برق شیراز، افتتاح شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

او گفت: پروژه‌های توسعه‌ای، شامل انشعاب، نیرورسانی، افزایش قدرت، توسعه فیدر و روشنایی معابر با هدف ایجاد یا توسعه زیرساخت‌های لازم برای نیرورسانی به متقاضیان جدید برق با اعتباری بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد ریال، بخشی از این طرح‌ها است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز، گفت: برقراری انشعاب کشاورزی، یکی دیگر از عناوین پروژه‌های آماده بهره‌برداری در هفته دولت به شمار می‌رود که با هدف فراهم کردن شرایط برقی شدن انشعاب‌های کشاورزی در دستور کار قرار داشته است.

سلاحی با یادآوری اینکه، یکی از راهکار‌های مهم در مدیریت و بهینه‌سازی مصرف آب و اجتناب از مشکلات زیست محیطی استفاده از سوخت‌های فسیلی، با توجه به کمبود منابع آبی، برقی شدن هوشمند چاه‌های کشاورزی است، خاطرنشان کرد: برای برقراری انشعاب کشاورزی بالغ بر ۲۴ میلیارد ریال هزینه و زمینه برقی شدن ۲۰۰ چاه کشاورزی فراهم شده است.

مدیرعامل توزیع نیروی برق شیراز، اصلاح شبکه را یکی دیگر از عناوین هفتگانه پروژه‌های این شرکت برای هفته دولت ذکر و اضافه کرد: اصلاح روشنایی و جابه‌جایی شبکه، با هدف پایداری تاسیسات و ارتقاء زیرساخت‌های تامین انرژی با ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار در محدوده تحت مدیریت این شرکت انجام شده است.

سلاحی یکی از مهمترین پروژه‌ها را کنترل‌پذیر کردن شبکه توزیع نیروی برق دانست و گفت: در این راستا با هدف مدیریت مطلوب‌تر شبکه به ویژه در ایام پُرباری و شرایط خاص و با صرف ۲۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار، اجرا و آماده بهره‌برداری شده است.

او توسعه اتوماسیون شبکه را از دیگر پروژه‌های بسیار مهم و زیرساختی آماده بهره‌برداری در هفته دولت اعلام و اضافه کرد: این اقدام با هدف کاهش مدت خاموشی ناشی از مسائل فنی و حوداث و عوامل غیرمترقبه و افزایش اطمینان شبکه توزیع برق و با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال، اجرایی و آماده افتتاح شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز ایجاد ۱۰۰ نقطه کنترل‌پذیر و رویت‌پذیر شبکه با هدف کاهش مدت خاموشی و افزایش قابلیت اطمینان شبکه، با اعتباری حدود ۴۰۰ میلیارد ریال، دیگر پروژه مهم آماه بهره‌برداری در هتفه دولت امسال ذکر کرد.

سلاحی ضمن بیان اینکه تمرکز بازدید، از پروژه‌های آماده افتتاح در هفته دولت است که با هدف متمرکز کردن ماموران بازدید این شرکت و با صرف ۳۰ میلیارد ریال اعتبار انجام شده است، گفت: این اقدام در راستای بهبود کیفیت بازدیدها، تسریع در فرایند ارایه خدمت و تکریم ارباب رجوع در دستور کار قرار گرفته و اجرا شده است.

او خاطرنشان کرد که اعتبارات مورد نیاز و صرف شده برای پروژه‌های هفتگانه مذکور از محل اعتبارات داخلی این شرکت تامین و پرداخت شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار