تفاهم نامه همکاری‌های صدا و سیمای فارس با موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام ISC منعقد شد.

در بازدید مدیرکل و معاونان صداوسیمای استان فارس از موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام ISC ابعاد مختلف این همکاری بررسی شد.

سید احمد فاضل زاده رئیس مؤسسه ISC در نشست با مدیرکل و معاونان صدا و سیمای استان فارس با اشاره به ظرفیت‌های موسسه استنادی و پایش فناوری جهان اسلام در سطح ملی و کشور‌های اسلامی، اظهار کرد: با توجه به تنوع داده‌هایی که در این موسسه ساماندهی و پردازش می‌شود طیف وسیعی از اطلاعات را می‌توانیم در موضوعات علمی و فناوری در اختیار صدا و سیما قرار دهیم.

او گفت: معرفی پژوهشگران و سرآمدان علمی استان و کشور، جایگاه علمی ایران در بین کشور‌های جهان اسلام، رتبه بندی دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور، رصد فناوری و دانشمندان پر استناد از جمله زمینه‌های مشترک همکاری بین صدا و سیمای فارس و موسسه ISC است.

فاضل زاده در ادامه سکو‌های علم و فناوری مؤسسه ISC از جمله نظام ایده‌ها و نیاز‌ها (نان)، درگاه آشنایی با نخبگان و آینده سازان (دانا) و گروه سرآمدان علمی و فناوری و دیپلماسی علمی را معرفی کرد و گفت: با توجه به اینکه این سکو‌ها برای جامعه علمی کشور بسیار کاربردی و با اهمیت است، می‌توان در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی و گزارش‌های خبری به معرفی ظرفیت‌های هر یک از این سکو‌ها پرداخت.

امیر رئوف مدیر‌کل صدا و سیمای استان فارس هم در این نشست بیان کرد: در جهت گفتمان سازی نهضت تولید علم، پوشش رسانه‌ای رویداد‌های علمی و پژوهشی در موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام ISC در دستور کار است.

او با بیان اینکه ضروری است ظرفیت‌های بی‌نظیر علمی موجود در مؤسسه ISC، از طریق صدا و سیما در سطح ملی و بین المللی معرفی شود، افزود: در این جلسه مصوب شد پیوست رسانه‌ای موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام که در شهر شیراز مستقر است از طریق صدا و سیمای استان فارس برای بخش‌های مختلف رسانه ملی تهیه شود.

رئوف افزود: با توجه به فعالیت موسسه ISC در حوزه‌های مختلف از جمله مرجعیت علمی و کاربردی کردن پژوهش‌ها، مقرر شد با همکاری مشترک صدا و سیمای استان فارس و موسسه ISC نسبت به استقرار نظام رسانه‌ای در موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام در شیراز اقدام شود تا زمینه ارتباط مستقیم از این موسسه با شبکه‌های مختلف سراسری در رویداد‌های ملی و فراملی فراهم شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار