در بازدید مدیریت شهری شیراز از موکب حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) ثبت صحنه‌های زیبایی از خدمت به زوار اربعین حسینی (ع) در نقطه مرزی شلمچه مورد توجه واقع شد.

مدیریت شهری شیراز در بازدید از موکب حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) در مرز شلمچه از محل استقرار پاکبانان و رانندگان بازدید و همچنین در جلسه‌ای به بررسی آخرین وضعیت عملیات عمرانی این موکب پرداختند.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در بازدید از محل اقامت پاکبانان با تصریح اینکه کار‌ها با برنامه‌ریزی و به صورت کاملاً مدیریت شده در این روز‌ها تقسیم شده و قطعاً صحنه زیبایی از شما به عنوان نمایندگان شهرداری شیراز و مردم شریف این کلان‌شهر در ذهن زائران به‌جای می‌ماند، گفت: به کار شما افتخار می‌کنیم و این حاصل کار برادرانه، دوستانه و جمعی شما متدینین و خادمان امام حسین (ع) است.

سید ابراهیم حسینی افزود: همه شما به دلیل اینکه در راه خدمت به مؤمنین قدم برمی‌دارید و سررشته همه مؤمنین وصل به اهل‌بیت (ع) است، قطعا مورد لطف خداوند قرار گرفته و به عنوان نمایندگان مردم کلان‌شهر شیراز خوش می‌درخشید.

او با اشاره به اینکه هرکجا که رضایت بندگان خدا باشد رضایت خداوند هم وجود دارد، تصریح کرد: خداوند به شهرداری شیراز توفیق داده که به زائرین امام حسین (ع) خدمت کند و اینها حاصل تلاش‌های شبانه روزی و همکاری و برنامه ریزی شما عزیزان است.

به گفته حسینی؛ شهرداری شیراز با اعزام گروه‌های مختلف اجرایی و خدماتی خود توانسته صحنه بسیار زیبایی را خلق کند و پاکبانان تابلو تمام‌عیار از اخلاق و ایمان مردم شیراز شده‌اند.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در جمع رانندگان اتوبوس مستقر در مرز شلمچه بابیان اینکه اقدامات شما برای خدمات‌رسانی به‌صورت ویژه در اربعین حسینی انجام می‌شود، افزود: خدمات‌رسانی در اربعین حسینی برنامه‌ریزی‌شده است و ما وظیفه داریم از تمامی کسانی که در این امر کمک می‌کنند تشکر کنیم.

او خطاب به رانندگان مستقر در مرز شلمچه با بیان اینکه کار‌هایی که شما در این مکان معنوی انجام می‌دهید باعث روحیه و قوت شورای اسلامی شهر و شهرداری این کلان‌شهر است، بیان کرد: خدمتگزاری به اهل بیت (ع) و امام حسین (ع) است، توفیق می‌خواهد و باعث برکت در زندگی انسان می‌شود که این توفیق نصیب شما عزیزان شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه مردم این کلان‌شهر از قدیم به خوش اخلاقی، مهمان نوازی و عشق به اهل‌بیت (ع) معروف بوده‌اند، گفت: نماد این خصوصیات در ارائه خدمات به زائرین کاملا مشهود است.

او خطاب به رانندگان گفت: کاری که شما می‌کنید هر کسی از مرز عبور می‌کند از عالی‌ترین مسؤولین تا عادی‌ترین مردم می‌گویند عوامل شهرداری شیراز و رانندگان، خدمات خوبی را ارائه می‌دهند که وظیفه دارم از جانب شورای اسلامی شهر از یکایک تشکر کنم و دست همه شما را می‌بوسیم که باعث آبرو و عزت برای شهر شیراز شدید.

 نیرو‌های شهرداری شیراز حدود ۲۰ روز در مرز شلمچه مستقر هستند

شهردار شیراز نیز با بیان اینکه تلاش پاکبانان در این عرصه زبانزد در تمام کشور است و کاری که پاکبانان انجام می‌دهند تمیزی محیط زیست است، تصریح کرد: قدردان زحمات شما پاکبانان هستیم.

محمدحسن اسدی ادامه داد: امروز اگر شهر شیراز به‌عنوان تمیزترین شهر کشور نام‌گذاری شده است به دلیل تلاش و دلسوزی پاکبانان است و اگر شیراز در سال ۲۰۲۴ به عنوان پایتخت زیست محیطی آسیا انتخاب شد، بخشی از آن به دلیل زحمات شبانه روزی شما عزیزان است و هرکجای شهر در هر ساعت از بامداد قدمی می‌گذاریم نارنجی پوشان سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز در حال خدمات رسانی و قابل‌رؤیت هستند.

او با اشاره به اینکه مأموریت اربعین سراسری و کشوری است، افزود: تقریباً اکثر شهرداری‌های کشور در مرز‌ها مشغول خدمات‌رسانی به زائرین هستند.

اسدی ادامه داد: تقریباً هرساله سازمان مدیریت حمل‌ونقل مسافر شهرداری شیراز در اینجا مشغول کار است و مورد تشویق قرارگاه مرکزی اربعین کشور قرار گرفته و جزئی از دستگاه‌های برتر شناخته و نام‌برده می‌شود.

شهردار کلان‌شهر شیراز بابیان اینکه نیرو‌های شهرداری شیراز تقریباً ۲۰ روز در مرز شلمچه مستقر هستند و خدمات رسانی می‌کنند، افزود: به سهم خودم از زحمات شما تقدیر و تشکر می‌کنیم.

او افزود: قطعاً تک‌تک زحمات شما ثبت می‌شود و مورد لطف خداوند قرار خواهید گرفت.

اسدی با حضور در جمع رانندگان در مرز شلمچه نیز گفت: به رسم ادب و اکرام و تشکر از خدماتی که ارائه می‌دهید تشکر و قدردانی کنیم.

شهردار شیراز ضمن تقدیر از رانندگانی که دو هفته در مرز امر جابجایی زوار را بر عهده دارند، گفت: به رسم ادب خدمت شما رسیدیم تا از زحمات شما تشکر و قدردانی کنم.

او با اشاره به ماموریت هر ساله شهرداری شیراز در مرز شلمچه برای زائران امام حسین (ع) افزود: مأموریت اربعین در مرز کشوری و نظر وزارت کشور است.

این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز اظهار کرد: در این چند سال سازمان مدیریت حمل‌ونقل مسافر و سایر بخش‌های شهرداری وظایف مختلفی را در مرز بر عهده دارند و هر سال شهرداری شیراز به دلیل خدمات مناسبی که ارائه می‌دهد، مورد تشویق قرار می‌گیرد که این امر به دلیل تلاش و همراهی خوب رانندگان و همکاران شهرداری است.

اسدی نیز در نشست بررسی آخرین وضعیت عملیات عمرانی موکب حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) اظهار کرد: اجرای کار موکب در سخت‌ترین شرایط آب و هوایی با وجود گرما توسط پیمانکار طی ۴ ماه صورت گرفت.

شهردار شیراز تصریح کرد: نگاه ما به پروژه موکب احمد بن موسی (ع) در مرز شلمچه به‌عنوان یکی از پروژ‌ه‌های راهبردی شهرداری شیراز بوده و این پروژه بااهمیتی برای مجموعه شهرداری شیراز است.

اسدی از شرکت پیمانکار خواست تا تکمیل فضا و احداث سایر زیرساخت‌ها در دستور کار باشد تا بتوان این پروژه را طی ۳ ماه آینده تکمیل و بهره‌برداری کامل رساند.

شهردار شیراز خاطرنشان کرد: مراسم پیاده‌روی اربعین حرکتی است که در کشور در حال نهادینه شدن است و هم افزایی تمام دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد و فقط شهرداری نمی‌تواند به‌تن‌هایی اقدامات را انجام بدهد.

او از مدیران مجموعه‌های سازمان مدیریت حمل‌ونقل مسافر، اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل به جهت اطلاع‌رسانی مطلوب و اداره کل حراست به جهت تامین امنیت مجموعه قدردانی کرد و گفت: در شهر شیراز اقدامات و برنامه‌های بسیاری برای اجرای برنامه جاماندگان اربعین تدارک دیده شده است که مسئولیت بسیاری از این برنامه بر عهده شهرداری شیراز است.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در دیدار با رانندگان و پاکبانان ضمن تشکر از یکایک دست‌اندرکاران و رانندگان گفت: یقیناً شما با عشق به این مکان آمدید و نظر لطف امام حسین (ع) شامل حال شما شده است که زائران را جابجا کنید و در ثواب شریک هستید و احترام به زائر امام حسین (ع) جزو حسنه شما است.

محمدتقی تذروی رانندگان را خط مقدم خدمات شهرداری عنوان کرد و افزود: به رانندگان اتوبوس باید خوب رسیدگی شود چراکه ویترین خدمات شهری ما هستند.

او در نشست بررسی آخرین وضعیت عملیات عمرانی موکب حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) نیز اظهار کرد: تلاش و کوشش همه دست‌اندرکاران در موکب احمد بن موسی (ع) شهرداری شیراز نمایان است و جای قدردانی دارد.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر شیراز افزود: فضایی که در آن کارشده است به یقین وجب‌به‌وجب آن قدمگاه شهدای بزرگ ما بوده است و ما توانسته‌ایم آن را حفظ کنیم و امروز چنین مسیری را ایجاد کنیم.

تذروی تصریح کرد: امروز گروه‌گروه مردم در امنیت کامل به زیارت کربلا می‌روند و این چیزی نیست جز همان موضوعی که رهبر معظم انقلاب اسلامی مطرح کردند که “مسئله اربعین دارد جهانی می‌شود”. پس ما باید در این مسیر حرکت کنیم و امکانات و زیرساخت‌ها در این فضا فراهم شود تا زائران از آنها استفاده کنند.

او همچنین در این بازدید گفت: خداوند متعال توفیق ویژه نصیب ما کرد که در اربعین حسینی (ع) در مرز شلمچه از مسیر‌های تردد زوار در پیاده‌روی بزرگ و باشکوه اربعین حسینی بازدیدی داشته باشیم.

تذروی افزود: در ۱۰ سال گذشته شهرداری شیراز با نظارت شورای اسلامی شهر اقدام به خدمات‌رسانی به کلیه زائرین ایرانی و غیر ایرانی در مرز شلمچه کرده است.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر شیراز ضمن اشاره به خدمت‌رسانی خوب و مطلوب شهرداری شیراز در این ایام بیان کرد: شهرداری شیراز سه اصل ایمنی و آتش‌نشانی، نظافت و پاکسازی منطقه و حمل‌ونقل زائران را در این ایام در دستور کار قرار داده است.

او عنوان کرد: این اقدامات با یک مدیریت و ساماندهی مناسب در طول این ایام در حال انجام است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز نیز در دیدار با رانندگان و پاکبانان گفت: بدرقه رانندگان و عوامل شهری برای مرز شلمچه باشکوه برگزار می‌شود و از امسال سنت حسنه گذاشته شود که پایان اربعین تمامی ۶۰۰ نفر خادمان اربعین حسینی (ع) با حضور مسئولان استانی و شهری تجلیل شوند.

مسعود زارعی نیز در جلسه بررسی وضعیت عملیات عمرانی موکب حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) شهرداری شیراز در مرز شلمچه به تشریح سه نکته پرداخت و اظهار کرد: این موکب با حضور مردم باید رونق یابد که در این راستا لازم است کاربری آن به شکل کامل توضیح داده شود و ارائه خدمات تنها منوط به ایام اربعین نباشد.

او تصریح کرد: در شهر شیراز مواکب بسیار خوبی وجود دارد و با توجه به کار درخشانی که از آنها دیده‌ایم اگر به آنها در یک چارچوب معین میدان داده شود، می‌توانند کار را در این موکب به‌صورت مردمی مدیریت کنند.

زارعی اضافه کرد: با توجه به هزینه و کار ارزشمندی که در این موکب انجام می‌شود، انعکاس آن بسیار بالاست و مردم در هنگام مشاهده حضور شهرداری، این احساس را دارند که شهرداری شیراز خط مقدم خدمت‌رسانی به زائرین است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز خاطرنشان کرد: سال آینده به جهت تکمیل زیرساخت‌ها، سال بسیار خوبی در ارائه خدمات به زوار در این موکب خواهد بود.

او ادامه داد: ضرورت دارد تا از عوامل و ۶۰۰ نفر از نیرو‌هایی که در این ایام به زوار خدمت‌رسانی داشتند، تجلیل و قدردانی بسیار شاخصی انجام شود.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه، امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز نیز با حضور در این بازدید عنوان کرد: شهرداری شیراز امسال همچون سال‌های گذشته، اقدامات خوب و مطلوبی را جهت کمک و تسهیل در عزیمت هم‌وطنان عزیزمان در کربلای معلی داشته است.

محمود صفایی ضمن اشاره به احداث موکب احمد بن موسی (ع) در مرز شلمچه عنوان کرد: این موکب حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که امسال مورد بهره‌برداری قرار گرفت، اما هنوز تکمیل‌نشده است و امیدواریم سال آینده این موکب به‌صورت ۱۰۰ درصد در اختیار زوار محترم و هم‌وطنان عزیزمان قرار گیرد.

او این موکب را دربرگیرنده محل اسکان، پذیرایی و بهداشتی جهت زوار دانست و عنوان کرد: با مصوبه شورای اسلامی شهر مصوب شد همکارانمان در حوزه پسماند حضور پررنگ‌تری نسبت به سنوات گذشته داشته باشند که هم‌اکنون در محل موردنظر نیرو‌های پسماند اسکان‌یافته و خدمات کاملی را هم نیرو‌ها و هم ماشین‌آلات در اختیار زوار قرار می‌دهند.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه، امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز در خصوص حمل‌ونقل زوار نیز بیان کرد: حوزه حمل‌ونقل در مرز شلمچه به شهرداری شیراز واگذار شده که در این خصوص نیز خدمات ارزنده‌ای را به هم‌وطنان عزیزمان ارائه می‌دهد.

او اظهار امیدواری کرد: خدمات ارائه‌شده به زوار امام حسین (ع) مرضی رضای خداوند قرار گیرد و موجب شادی و رضایت مردم باشد.

رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز نیز ضمن اشاره به بازدید یک‌روزه اعضای شورا از مرز شلمچه جهت نظارت بر خدمات‌رسانی شهرداری شیراز به زوار امام حسین (ع) عنوان کرد: الحمدالله که ما در مسیری که حضرت زینب (س) قدم نهادند می‌توانیم نقش‌آفرینی کنیم.

سیده مریم حسینی افزود: حضرت زینب (س) در انتقال پیام عاشورا و حفظ ارزش‌های قیام امام حسین (ع) با حرکتی که در اربعین داشتند مسیر تاریخ را تغییر دادند.

او نقش‌آفرینی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز در مرز شلمچه را قابل‌تقدیر دانست و عنوان کرد: اگر ضعفی در این پروژه وجود دارد به دلیل آن است که هنوز نیمه‌تمام است و مطمئناً اقداماتی که شهرداری شیراز در مسیر پیاده‌روی اربعین در مرز شلمچه ایجاد کرده، قابل‌احترام و تقدیر است.

رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز نیز با اشاره به بازدید از موکب احمد بن موسی (ع) در مرز شلمچه گفت: شهرداری شیراز مطابق سال‌های گذشته به‌عنوان شهرداری معین در این مرز تعیین‌شده است.

علیرضا اسکندری افزود: حدود ۶۰۰ نفر از کارکنان در این موکب جهت ارائه خدمات به زوار امام حسین (ع) در حال فعالیت هستند.

او از همه‌کسانی که در برگزاری هر چه باشکوه‌تر کنگره بزرگ اربعین تلاش می‌کنند و در حال خدمت‌رسانی به زوار امام حسین (ع) هستند، تشکر و قدردانی کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار