سرپرست فرمانداری ویژه لارستان فارس گفت: رقمی افزون بر هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از محل مصوبات سفر رئیس جمهور به استان به زیرساخت‌ها و شتاب بخشی در برخی طرح‌های عمرانی و زیربنایی این شهرستان اختصاص یافت.

داریوش دهقان گفت: ۴۵۰ میلیارد ریال از این میزان اعتبار برای تکمیل و کمک به شتاب بخشی طرح ملی جاده لار- جهرم- بندرعباس است که ۱۰۰ میلیارد ریال از این میزان به صورت اسناد و مابقی به صورت نقدی به این محور اختصاص یافت.

به گفته او، این میزان اعتبار به هیچ وجه جوابگوی تکمیل و اجرای این پروژه بزرگ نیست و با رایزنی قرار است که از محل ماده ۵۶ مبلغ ۲ هزار میلیارد ریال به صورت تسهیلات در اختیار راه و شهرسازی لارستان قرار گیرد که مراحل نهایی آن برای تخصیص این مبلع انجام شده است.

دهقان گفت: همچنین مبلغ ۲۰ میلیارد ریال هم برای مرمت و بهسازی باغ نشاط لارستان یکی از آثار و بنا‌های ارزشمند تاریخی شهر لار اختصاص یافته که ۱۰ میلیارد ریال آن در همین سال جاری اختصاص می‌یابد و مابقی هم برای سال ۱۴۰۱ است.

او می‌گوید: همچنین مبلغ ۳۳۰ میلیارد ریال برای تکمیل و شتاب بخشی اجرای برج فناوری لارستان اختصاص یافته است.

سرپرست فرماندری ویژه لارستان گفت: مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال هم برای آسفالت و بهسازی راه‌های روستایی این شهرستان و ۳۰۰ میلیارد هم برای ۶ طرح آبخیزداری و مصوب سفر رئیس جمهوری در شهر بیرم تخصیص یافته است.

دهقان گفت: با همدلی و وحدت می‌توانیم جایگاه پرآوازه لارستان را دوباره بدست آوریم، چون این منطقه روزی اولین خاستگاه تشکیل حکومت اسلامی بود و باید این شهرستان را به جایگاهی که شایسته آن است برسانیم.

به گفته او،  تنها نسخه اصلی برای توسعه همه جانبه در این منطقه تکیه بر وحدت و انسجام و همدلی در ابعاد مختلف و میان همه شهرستان‌ها و مناطق در جنوب فارس و لارستان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار