نوید رسیدگی به طرح متوقف شده برق ۴۰۰ کیلو وات در لارستان

طرح پست برق۴۰۰ کیلووات لارستان که ۱۲ سال از شروع عملیات اجرایی آن می‌گذرد و به دلیل کمبود اعتبار متوقف شده است، بنا به اعلام فرمانداری لارستان در چرخه راه‌اندازی قرار می گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان شیرازروابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان پنجشنبه اعلام کرد، برخی مسئولان اجرایی این شهرستان با معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت توانیر کشور دیدار و برای رفع برخی مشکلات و چالش های فرارو در این حوزه از جمله شتاب بخشی و تامین اعتبار مورد نیز این طرح ملی رایزنی کردند.

داریوش دهقان سرپرست فرمانداری ویژه لارستان گفت: این طرح که هم اینک حدود ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد به دلیل کمبود اعتبار سال ها بود که متوقف و راکد مانده  و همه زیرساخت های لازم و موارد درخواستی از سوی متولیان امر و برق منطقه ای فارس هم فراهم شده است.

او گفت: در این جلسه و دیدار با معاون وزیر نیرو مقرر شد که در اسرع وقت این طرح تعیین تکلیف شود و روند اجرای آن شتاب گیرد.

دهقان گفت: این پیشنهاد از سوی شهرستان لارستان به شرکت توانیر داده شد که چنانچه دولت توان تامین اعتبار لازم این طرح را ندارد یکی از راهکارهای اساسی برای اجرای کامل آن می تواند واگذاری به بخش خصوصی و کمک گرفتن از سرمایه گذاران باشد.

سرپرست فرمانداری ویژه لارستان گفت: پیش بینی اعتبار مورد نیاز برای اجرای کامل این طرح کلان بر اساس برآورد اولیه بالای ۲۰۰ میلیون دلار است که البته باید از طریق صندوق توسعه ملی تامین می شد.

او گفت: با برخی اعتبارات قطره چکانی این طرح بزرگ همچنان اجرایی نمی شود و برای بهره برداری  آن باید به دنبال اعتبارت کلان در سطح ملی باشیم.

دهقان گفت: این طرح از مصوبات سفر هیات دولت دهم در سال ۸۸ به استان فارس است که به عنوان یکی از طرح های اولویت دار و ضروری در منطقه جنوب فارس آن زمان به تصویب رسید.

سرپرست فرمانداری ویژه لارستان گفت: اجرای این طرح زیرساختی یکی از ضرورت ها و اولویت های اساسی لارستان برای عبور از تنگناهای موجود و مشکلات ناشی از نوسانات و ناپایداری های شبکه های برق در این شهرستانو حتی دیگر شهرستان های جنوبی فارس است.

او گفت: شهرستان لارستان باوجود وسعت بسیار و پهناورترین شهرستان استان فارس و نیز پراکندگی، اقلیم آب‌وهوایی خاص و گرمای شدید هوا از داشتن نیروگاه برق قوی محروم است.

دهقان گفت: امتداد خط انتقال پست برق ۴۰۰ کیلو ولت لارستان به گونه ای طراحی شده که با اجرای کامل آن و اتصال به خط انتقال پست برق شهر لار و پست ۴۰۰ کیلووات شهر جناح در شهرستان بستک استان هرمزگان سبب ایجاد تحولات چشمگیر و پایداری در شبکه های توزیع برق بسیاری از مناطق جنوب استان فارس و شهرهای همجوار می شود.

سرپرست فرمانداری ویژه لارستان  گفت: با بهره برداری از این طرح نه تنها مشکل نوسانات برقی در گرمای سوزان لارستان بلکه در بسیاری از مناطق جنوب استان فارس از جمله خنج، گراش، اوز و بخشی از شهرستان لامرد نیز رفع خواهد شد.

او گفت:  اختصاص یک هزار و ۵۰۰ دستگاه چراغ لاک پشتی و ٢٢ دستگاه پست هوایی برای تقویت معابر شهری و روستایی ، ساخت هفت کیلومتر خط انتقال از پست ۶۶ کیلو ولت لطیفی به سمت شهرک صنعتی لارستان،  جابجایی  ۲۵۰ عدد پایه های فرسوده برق در معابر روستایی، کارشناسی و بازنگری مجدد تعرفه برق در ماه فروردین ماه از عادی به گرمسیری برای مناطق لارستان، خنج ، گراش و اوز از دیگر مصوباتی بود که در دیدار مسئولان اجرایی لارستان با معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت توانیر روی آن ها تاکید شد.

شهرستان لارستان با جمعیتی افزون بر ۲۳۰ هزار نفر دارای پنج بخش و ۱۷۹ روستای دارای سکنه در فاصله حدود ۳۸۰ کیلومتری شیراز مرکز استان فارس واقع شده است.

برچسب ها: وزارت نیرو ، شرکت برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار