مهم‌ترین حوادث ۱۲ مردادماه ۱۴۰۳ استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز جمعه ۱۲ مردادماه ۱۴۰۳ در استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

توقیف حفاری ۱۲۰ میلیاردی قاچاق در کوه‌چنار

فرمانده انتظامی شهرستان کوه‌چنار از توقیف کامیون کشنده حامل یک دستگاه حفاری قاچاق به ارزش ۱۲۰ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ حسینعلی شیروانی گفت: ماموران انتظامی کوه‌چنار حین کنترل محور‌های ورودی منتهی به این شهرستان، به یک کامیون کشنده حامل یک دستگاه حفاری مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: پس از توقف کامیون کشنده و بررسی مدارک مشخص شد دستگاه حفاری قاچاق و از مبادی غیرقانونی وارد کشور شده است.

فرمانده انتظامی کوه‌چنار با بیان اینکه ارزش محموله مکشوفه برابر نظر کارشناسان، ۱۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

برداشت ۷۰۰ میلیونی از حساب پدر

رئیس پلیس فتا استان فارس از شناسایی عامل برداشت غیرمجاز اینترنتی ۷۰۰ میلیون ریالی از حساب پدر توسط فرزندش خبر داد و گفت: عدم دقت در حفظ اطلاعات حساب‌های بانکی، زمینه‌ساز جرایم اینترنتی می‌شود.

سرهنگ امیرحسین سلیمانی بیان کرد: با مراجعه مردی ۵۰ ساله به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیرمجاز ۷۰۰ میلیون ریال از حساب بانکی‌اش در روز‌های متوالی، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او تصریح کرد: در اقدامات اولیه کارشناسان این پلیس مشخص شد که متهم ۱۷ تراکنش مالی با استفاده از کارت شاکی جهت بالا بردن سطح و رتبه بازی‌های رایانه‌ای خود اقدام کرده است.

سرهنگ سلیمانی با اشاره به برداشت ۷۰۰ میلیون ریالی از حساب شاکی، گفت: در بررسی‌های بیشتر معلوم شد که متهم فرزند شاکی است که پس از حضور در این پلیس لب به اعتراف گشود و به پذیرش بزه انتسابی خود اعتراف کرد.

این مقام مسئول افزود: این نوجوان در اعترافات خود بیان داشت که همیشه می‌دانستم که مبالغ زیادی پول در کارت بانکی پدرم موجود است و همچنین از رمز کارت او نیز با خبر بودم و این موضوع باعث وسوسه من شد تا اینکه بدون اجازه با کارت بانکی وی اقدام به خرید جم (الماس) به منظور بالا بردن رتبه خودم در بازی‌های آنلاین کردم.

سرهنگ سلیمانی به شهروندان توصیه کرد: کارت‌ها و اطلاعات بانکی خود را در محل‌‎های امن و دور از دسترس دیگران نگهداری نمایند و هنگام انجام هرگونه تراکنش بانکی دقت نمایند که اطلاعات بانکی آنها در اختیار افراد دیگر قرار نگیرد.

رئیس پلیس فتا استان فارس از عموم مردم درخواست کرد هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت مواجهه با موارد مشکوک موضوع را سریعاً از طریق وب‌سایت به آدرس www.fata.gov.ir (بخش ارتباطات مردمی) یا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ گزارش کنند.

پایان کار سارقین به عنف خودرو بلوار مدرس در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از دستگیری سارقین که تحت عنوان مسافر اقدام به سرقت خودرو و وسایل درون آن می‌کردند، خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت به عنف خودرو در "بلوار مدرس" تحت پوشش مسافر در ساعات پایانی شب، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری "۲۰ گل سرخ" قرار گرفت.

او افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که سارقان ضمن تهدید راننده با چاقو اقدام به سرقت خودرو و وسایل درون آن کرده و از صحنه متواری می‌شوند.

فرمانده انتظامی شیراز ادامه داد: ماموران پس از اقدامات پلیسی تحقیقات خود را آغاز و موفق شدند در این خصوص ۲ سارق حرفه‌ای (یک زن و یک مرد) را شناسایی و پس از هماهنگی قضایی در یک اقدام برنامه‌ریزی شده آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

سرهنگ زراعتیان ادامه داد: متهمین در بازجویی به عمل آمده به ۳ فقره سرقت مشابه اعتراف و پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل پلیس آگاهی استان شدند.

این مقام انتظامی به شهروندان توصیه کرد در ساعت پایانی شب از سوار کردن افراد مشکوک و ناشناس با پیشنهاد‌های وسوسه انگیز خودداری کرده و در صورت مشاهده موارد غیر عادی مراتب را سریعاً به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

واژگونی موتورسیکلت جان راکب و ترک‌نشین را گرفت 

رئیس پلیس راهور استان گفت: بامداد امروز بر اثر واژگونی یک دستگاه موتورسیکلت در بلوار "باهنر شمالی" شیراز، راکب و ترک‌نشین جان خود را از دست دادند.

سرهنگ صادق سلیمی گفت: بامداد امروز یازدهم مرداماه با اعلام به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر حادثه واژگونی موتورسیکلت در بلوار "باهنر شمالی" شیراز، بلافاصله مأموران انتظامی به همراه عوامل امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: مأموران در بررسی اولیه مشاهده کردند یک دستگاه موتورسیکلت با راکب و ترکنشین دو جوان ۲۰ و ۲۲ ساله واژگون که بر اثر این حادثه، هر ۲ نفر به دلیل شدت جراحات وارده جان خود را از دست داده‌اند.

رئیس پلیس راهور استان با اشاره به اینکه علت حادثه توسط کارشناسان، عدم توانایی راکب در کنترل وسیله نقلیه تشخیص داده شده است؛ تصریح کرد: رانندگان ضمن رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، از هرگونه عجله و شتاب بی مورد پرهیز نمایند تا شاهد چنین حوادث تلخی نباشیم.

راحت شدن خیال رانندگان با دستگیری سارق

فرمانده انتظامی آباده گفت: با دستگیری سارق محموله‌های جاده‌ه‌ای، ۴ فقره سرقت کشف و متهم روانه دادسرا شد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت محموله از خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، بررسی موضوع جهت شناسایی و دستگیری سارق در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی آباده تحقیقات خود را آغاز و مطلع شدند که سارق غیربومی و پس از سرقت به شهرستان یاسوج متواری شده است.

فرمانده انتظامی آباده ادامه داد: ماموران پس از اخذ نیابت قضایی به یاسوج اعزام و موفق شدند در این خصوص سارق حرفه‌های و سابقه‌دار را شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

سرهنگ مسعودی با اشاره به اینکه متهم پس از انتقال به آباده و در بازجویی اولیه به ۴ فقره سرقت محموله از خودرو‌های عبوری اقرار کرد، گفت: سارق پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.      

کشف کالای قاچاق در کوار

فرمانده انتظامی کوار از کشف کالای خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ سیدرحمان هاشمی گفت: در راستای اجرای طرح مقابله با قاچاق کالا و ارز، مامورین پلیس آگاهی حین کنترل محور مواصلاتی فیروزاباد-کوار به یک سواری ال ۹۰ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او تصریح کرد: ماموران در بازرسی از این خودرو انواع کمپوت آناناس، شربت ویمتو، آدامس، صابون و نوشیدنی خارجی قاچاق و فاقد هرگونه مدارک گمرکی را کسف کردند.

فرمانده انتظامی کوار با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کردند، گفت: راننده برای سیر مرحل قانونی روانه دادسرا شد.

پراید و اتوبوس حامل کالای قاچاق به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی خرمبید از توقیف خودرو پراید و اتوبوس و کشف کالای قاچاق به ارزش ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال خبر داد. 

سرهنگ علی‌اکبر کریمی بیان کرد: ماموران ایست و بازرسی شهید "جنتی‌فر" در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به ۲ خودرو پراید و اتوبوس مشکوک و آنها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او ادامه داد: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودرو‌ها ۸ دستگاه آبسردکن، اسپلیت، ماکروویو، تلویزیون و ۴۱۰ کیلوگرم مغز گردو خاجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی را کشف کنند.

فرمانده انتظامی خرمبید با بیان اینکه رانندگان به مرجع قضایی معرفی شدند، افزود: ارزش این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان، ۴ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال برآورد شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار