مهم‌ترین حوادث ۱۰ مردادماه ۱۴۰۳ استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز چهارشنبه ۱۰ مردادماه ۱۴۰۳ در استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف بیش از ۱۱۳ کیلو مواد مخدر 

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس از کشف ۱۱۳ کیلو و ۲۵۰ گرم مواد مخدر در عملیات مشترک مأموران این پلیس و استان البرز خبر داد.

سرهنگ عبدالرضا ضربت رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس اظهار کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر در جهت تعامل اطلاعاتی با پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز متوجه شدند، باندی به سرکردگی فردی قاچاقچی اقدام به تهیه و توزیع محموله‌های مواد مخدر در این استان می‌کند.

او افزود: بلافاصله موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس قرار گرفت و مخفیگاه این افراد در شهر شیراز شناسایی شد و مورد بازرسی قرار گرفت.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس تصریح کرد: در بازرسی مأموران انتظامی از مخفیگاه این افراد و همچنین خودرو‌های متعلق به آنان در شهر شیراز، در مجموع ۱۱۲ کیلو و ۷۰۰ گرم تریاک و ۵۵۰ گرم حشیش کشف شد و در این خصوص ۴ متهم دستگیر شدند.

سرهنگ ضربت با اشاره به توقیف ۳ دستگاه خودرو سواری متعلق به این افراد، گفت: در این رابطه پرونده قضائی تشکیل شد.

توقیف موتورسیکلت قاچاق در شیراز 

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز از توقیف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی شهرستان شیراز، اظهار کرد: به منظور اجرای طرح برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف، ماموران انتظامی کلانتری ۳۱ جنت هنگام گشت زنی در حوزه استحفاظی، به یک دستگاه موتوسیکلت مشکوک شدند و دستور ایست را صادر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با بیان اینکه پس از طی مسافتی ماموران موفق شدند موتورسیکلت را توقیف کنند، افزود: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه ارزش موتورسیکلت قاچاق کشف شده برابر نظر کارشناسان، ۳ میلیارد ریال برآورد شده است، از شهروندان خواست: در صورت اطلاع از نگهداری هرگونه کالای قاچاق، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش دهند.

کشف کالای قاچاق از سواری ساینا در کوار

فرمانده انتظامی شهرستان کوار از کشف کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در عملیات ماموران این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ سید رحمان هاشمی فرمانده انتظامی شهرستان کوار، بیان کرد: مأموران پلیس آگاهی در جهت اجرای طرح تشدید مقابله با قاچاق کالا و ارز و هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در یکی از محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه خودرو سواری ساینا مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو ۲ هزار و ۲۴۰ عدد نوشابه‌های انرژی زای قاچاق که بدون هرگونه مدارک قانونی و معتبر گمرکی بود، کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کوار با اشاره به اینکه کارشناسان مربوطه ارزش محموله قاچاق را یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد کردند، گفت: در این رابطه یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

کشف بیش از ۳۶ کیلو تریاک در فسا

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان فسا از کشف ۳۶ کیلو و ۶۰۰ گرم تریاک در بازرسی از یک خودرو پژو ۴۰۵ خبر داد.

سرهنگ محمد رضائی جانشین فرمانده انتظامی شهرستان فسا اظهار کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر در اجرای طرح کنترل محور‌های مواصلاتی شهرستان به یک دستگاه پژو ۴۰۵ مشکوک شدند و با علائم هشداری دستور توقف آن را صادر کردند.

او ادامه داد: راننده خودرو با افزایش سرعت، سعی در فرار داشت که گروه دوم گشت ماموران با شگرد پلیسی، خودرو را متوقف کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در بازرسی از این خودرو، ۳۶ کیلو و ۶۰۰ گرم مواد افیونی از نوع تریاک کشف شد و در این رابطه ۲ قاچاقچی مواد مخدر دستگیر شدند.

سرهنگ رضائی اضافه کرد: متهمان با تشکیل پرونده روانه دادسرا و خودرو حامل قاچاق نیز در پارکینگ توقیف شد.

کشف خودرو پژو ۲۰۶ سرقتی در سپیدان

فرمانده انتظامی سپیدان از کشف یک دستگاه خودرو پژو ۲۰۶ سرقتی در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ احمد فداکار فرمانده انتظامی سپیدان اظهار کرد: ماموران یگان امداد این شهرستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در ورودی شهر به یک دستگاه خودرو پژو ۲۰۶ مظنون شدند و آن را توقیف کردند.

او افزود: در بررسی‌های لازم و استعلام‌های انجام گرفته مشخص شد این خودرو سابقه سرقت از شهرستان شیراز را دارد.

سرهنگ فداکار گفت: در این خصوص ۲ متهم دستگیر شدند و خودرو سرقتی جهت سیر مراحل قانونی به پارکینگ انتقال داده شد.

شناسایی و توقیف خودرو حادثه ساز در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از توقیف خودرو پژو پارس به علت انجام تخلفات حادثه‌ساز در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی فرمانده انتظامی مرودشت اظهار کرد: با توجه به رصد‌های انجام شده در فضای مجازی، فیلم تخلف حادثه ساز خودرو پژو پارس در تبلیغات صفحه اینستاگرامی توسط کارشناسان پلیس فتا مشاهده شد که در این فیلم بلاگر جوان بدون در نظر گرفتن تبعات انتشار محتوای مذکور، اقدام به بارگزاری و تبلیغ تخلفات حادثه ساز رانندگی (سرعت، حرکات نمایشی و حرکات مارپیچ) کرده است.

او افزود: با توجه به اهمیت موضوع سریعا گزارش به پلیس راهور شهرستان ارسال و با اقدام به موقع رئیس پلیس راهور و حسب دستور مرجع قضائی، خودرو مورد نظر توقیف و پست اینستاگرامی در صفحه مذکور توسط پلیس فتا حذف و به بلاگر نیز تذکر‌های لازم داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت افزود: علاوه بر اعمال قانون برابر کد تخلفات راهنمایی و رانندگی، نمره منفی در سابقه گواهینامه راننده ثبت و او برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت با بیان اینکه هیجان کاذب جوانان در بعضی از موارد باعث ایجاد خسارات جبران ناپذیر جانی و مالی می‌شود، از شهروندان خواست هرگونه تخلف راهنمایی و رانندگی را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

سرهنگ زینلی اضافه کرد: طرح ویژه برخورد با رانندگان متخلف به صورت نامحسوس در حال اجراست و با متخلفان برخورد جدی خواهیم کرد.

اجرای طرح آرامش در لارستان

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان از اجرای طرح آرامش در سطح شهرستان خبر داد و گفت: در این طرح ۳۵ معتاد و خرده فروش مواد مخدر دستگیر شدند. 

سرهنگ سید محمد یوسفی فرمانده انتظامی شهرستان لارستان، اظهار کرد: مأموران انتظامی این فرماندهی با هدف پاکسازی نقاط آلوده و مقابله با خرده فروشان و معتادان موادمخدر، طرح آرامش در شهر را در مناطق آلوده و جرم خیز اجرایی کردند.

او بیان کرد: مأموران انتظامی در این رابطه ۳۵ معتاد و خرده فروش مواد مخدر را دستگیر و مقادیری مواد مخدر کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با اشاره به این که اجرای این طرح رضایتمندی شهروندان و همچنین تقدیر و تشکر آنان را به همراه داشته است، تصریح کرد: اجرای طرح‌های انتظامی به صورت ویژه و مستمر در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار