مهم‌ترین حوادث ۸ مردادماه ۱۴۰۳ استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز دوشنبه ۸ مردادماه ۱۴۰۳ در استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

سارقان با ۲۴ فقره سرقت دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شیراز از دستگیری سارقان قطعات درون خودرو با ۲۴ فقره سرقت خبر داد. 

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی شیراز، اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت قطعات و محتویات درون خودرو در شهرستان شیراز، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او ادامه داد: ماموران انتظامی شهرستان شیراز با انجام اقدامات پلیسی، در این خصوص ۲ سارق را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی در یک اقدام برنامه‌ریزی شده آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز گفت: متهمان در تحقیقات پلیسی به ۲۴ فقره قطعات درون خودرو اعتراف کردند.

سرهنگ زراعتیان بیان کرد: در ادامه اقدامات انجام گرفته توسط ماموران، ۲ نفر از خریداران اموال مسروقه نیز طی عملیات جداگانه دستگیر شدند و در بازرسی از انبار آن‌ها تعدادی اموال مسروقه از جمله باطری، زاپاس، باند و ضبط خودرو کشف شد. 

این مقام انتظامی با بیان این که متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند، به مالکان وسایل نقلیه توصیه کرد: هنگام ترک خودرو از گذاشتن کیف پول، مدارک و یا سایر اشیای با ارزش و قیمتی در داخل آن به ویژه در معرض دید اجتناب کنند و از پارک کردن وسایط نقلیه در مکان‌های خلوت که بدون روشنایی کافی است، پرهیز کنند.

کشف کالای قاچاق ۷ میلیارد ریالی در لامرد

فرمانده انتظامی لامرد از کشف کالای قاچاق به ارزش ۷ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محسن لشکری فرمانده انتظامی لامرد اظهار کرد: به منظور اجرای طرح برخورد با قاچاق، ماموران انتظامی فرماندهی انتظامی لامرد هنگام بررسی و کنترل خودرو‌های عبوری به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو تعداد ۱۶۰ جفت کفش، ۸۱ ثوب لباس، ۶۰۰ عدد کلاه نقاب دار و ۲ هزار و ۱۶۰ گوشواره و بدلیجات قاچاق کشف شد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۷ میلیارد ریال برآورد کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان لامرد با اشاره به اینکه راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، از شهروندان خواست: به منظور مبارزه با پدیده شوم قاچاق در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک با شماره تلفن ۱۱۰ را به پلیس اطلاع دهند.

اجرای طرح ارتقای امنیت محله محور در اوز

فرمانده انتظامی اوز از اجرای طرح برخورد با موتورسیکلت و خودرو‌های متخلف خبر داد. 

سرهنگ حسین محمدی فرمانده انتظامی اوز اظهار کرد: در جهت اجرای طرح ارتقای امنیت محله محور با محوریت برخورد با مزاحمان خیابانی و کنترل تخلفات، این طرح با همکاری پلیس امنیت عمومی و یگان امداد در سطح شهرستان به مرحله اجرا گذاشته شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه ماموران در اجرای این طرح ۹ دستگاه موتورسیکلت و ۱۴ دستگاه خودرو متخلف را توقیف کردند، افزود: وسایل نقلیه متخلف به علت انجام حرکات نمایشی، ایجاد ۲ الی بیشتر تخلف همزمان، ارائه نکردن مدارک هویتی و مالکیتی و مزاحمت‌های خیابانی توقیف و اعمال قانون شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اوز گفت: در این خصوص وسایل نقلیه متخلف به پارکینگ منتقل شدند.

پلمب ۱۲ واحد صنفی متخلف در کوه چنار

فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار از پلمب ۱۲ واحد صنفی متخلف به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات نظام صنفی خبر داد. 

سرهنگ حسینعلی شیروانی فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار، اظهار کرد: در جهت ارتقای امنیت اجتماعی، طرح نظارت و کنترل بر اصناف توسط ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی طی ۴۸ ساعت گذشته در کوه چنار اجرایی شد.

او بیان کرد: در این رابطه ۹۳ واحد صنفی مورد بازدید قرار گرفتند که در نتیجه آن ۱۲ واحد صنفی متخلف به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات نظام صنفی پلمب شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار ضمن تاکید بر ادامه طرح‌های نظارت بر اماکن و صنوف مختلف، از مردم خواست: در صورت مشاهده و یا برخورد با تخلفات صنفی، موضوع را بلافاصله به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف وانت مسروقه با پلاک مخدوش

فرمانده انتظامی شهرستان فسا از کشف وانت پیکان مسروقه با پلاک مخدوش و دستگیری راننده خودرو خبر داد.

سرهنگ فرهاد آراوند فرمانده انتظامی شهرستان فسا اظهار کرد: در پی دریافت گزارشی مبنی بر سرقت خودرو وانت پیکان از شهر شیراز توسط فردی سودجو و انتقال آن به فسا، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

او ادامه داد: با شناسایی مسیر تردد خودرو در یکی از محله‌های شهر، ماموران پلیس وانت پیکان مسروقه را در حالی توقیف کردند که شماره پلاک آن مخدوش شده بود.

این مقام انتظامی از دستگیری یک نفر در این رابطه خبر داد و تصریح کرد: متهم با پرونده متشکله روانه دادسرا و خودرو مکشوفه نیز جهت تحویل به مالباخته به پارکینگ انتقال داده شد.

عامل تیراندازی در کوار دستگیر شد

فرمانده انتظامی کوار از شناسایی و دستگیری عامل تیراندازی در این شهرستان خبر داد. 

سید رحمان هاشمی سرهنگ فرمانده انتظامی کوار بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر درگیری مسلحانه و مجروح شدن یک نفر در یکی از محله‌های شهرستان کوار، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: ماموران پلیس امنیت عمومی تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی و در عملیاتی غافلگیرکننده متهم را دستگیر و یک قبضه اسلحه ساچمه زنی نیز کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کوار با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه علت تیراندازی را اختلافات خانوادگی عنوان کرد، گفت: متهم دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

دستگیری ۲ سارق موتورسیکلت در اقلید

فرمانده انتظامی اقلید از دستگیری ۲ سارق و کشف ۲ دستگاه موتورسیکلت مسروقه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ لطف اله محمدی فرمانده انتظامی اقلید اظهار کرد: در پی کسب خبری از مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر سرقت ۲ دستگاه موتورسیکلت در بخش حسن آباد این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او افزود: ماموران با اقدامات فنی و تحقیقات صورت گرفته، در این رابطه ۲ متهم را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه آن‌ها را دستگیر کردند.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه با تلاش مأموران انتظامی ۲ دستگاه موتورسیکلت مسروقه کشف شد، گفت: سارقان پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

دستگیری سارق در استهبان

فرمانده انتظامی استهبان از دستگیری یک سارق و کشف ۵ فقره سرقت درون خودرو در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسین اکبرپور فرمانده انتظامی استهبان، بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت درون خودرو در سطح شهرستان استهبان، شناسایی سارق یا سارقان در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

او افزود: مأموران انتظامی کلانتری ۱۱ مرکزی شهرستان با انجام اقدامات تخصصی در این خصوص سارق را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی او را دستگیر کردند و به کلانتری انتقال دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان استهبان اضافه کرد: متهم در تحقیقات پلیسی و بازجویی اولیه به ۵ فقره سرقت درون خودرو اعتراف کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار