بیش از ۵۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته در استان فارس کشف و معدوم شد.

با اجرای طرح تشدید بازرسی واحد بهداشت محیط از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، بیش از ۵۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در استان فارس کشف و معدوم شد.

معدوم سازی ۴۷۵ کیلو مواد غذایی فاسد در نی ریز

مسئول سلامت محیط شبکه بهداشت و درمان نی ریز از جمع آوری و معدوم سازی ۴۷۵ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در این شهرستان خبر داد.

رحیمی مسئول سلامت محیط شبکه بهداشت و درمان نی ریز اظهار کرد: با توجه به روند افزایشی دما و قطعی برق در محله‌های مختلف شهر و روستا در روز‌های گذشته، تشدید بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی حساس به همراه استفاده از تجهیزات پرتابل توسط بازرسان واحد بهداشت محیط در دستور کار قرار گرفته است و بازرسان بهداشت محیط مرکز بهداشت این شهرستان با نظارت مستمر بر واحد‌های صنفی تهیه و توزیع مواد غذایی، با هرگونه تخلف بهداشتی، بر اساس قانون برخورد می‌کنند.

او اضافه کرد: در همین رابطه در هفته گذشته ۴۷۵ کیلوگرم لبنیات و گوشت بسته بندی شده فاسد کشف و با همکاری کارشناسان دامپزشکی و دستور دادستان شهرستان معدوم شد.

رحیمی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه فساد مواد غذایی یا مشکل بهداشتی در سطح مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، شکایت خود را در سامانه رایگان شکایات مردمی ۱۹۰ ثبت کنند.

معدوم سازی ۲۰ کیلوگرم فرآورده‌های فرآوری شده خام دامی در لامرد

در بازدید کارشناسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان لامرد از یک واحد صنفی، ۲۰ کیلوگرم فرآورده‌های فرآوری شده خام دامی تاریخ گذشته، شناسایی و جمع آوری شد.

ابراهیم زارع کارشناس مسئول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان لامرد اظهار کرد: با هدف تامین امنیت غذایی و ارتقای بهداشت مواد غذایی مصرفی شهروندان، روزانه از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی بازدید می‌شود که در همین رابطه، کارشناسان شبکه بهداشت و درمان لامرد ۲۰ کیلوگرم فرآوده‌های فرآوری شده خام دامی تاریخ گذشته در یکی از واحد‌های صنفی این شهرستان جمع آوری و معدوم کردند.

او افزود: در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی باید همه مراحل زنجیره سرد، نگهداری و توزیع به طور کامل رعایت شود که در غیر این صورت، فرآورده‌های خام دامی در زمان کم فاسد و غیرقابل مصرف می‌شود.

او از شهروندان خواست هنگام خرید مواد غذایی به تاریخ تولید و انقضاء درج شده روی بسته بندی‌ها و مهر دامپزشکی بر روی لاشه‌های گوشت توجه کنند و با مشاهده هرگونه تخلف در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، با سامانه شکایات مردمی ۱۹۰وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تماس بگیرند.

 معدوم کردن بیش از ۵۰ کیلوگرم مواد غذایی بدون مجوز بهداشتی در قیروکارزین

خیراله چمن سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان قیروکارزین اظهار کرد: گشت مشترک با حضور دادستان شهرستان قیروکارزین، سرپرست شبکه بهداشت و درمان قیروکارزین، کارشناسان بهداشت محیط و کارشناسان ادارات ناظر بازار، با هدف بازرسی صنوف فروش مواد غذایی در این شهرستان انجام شد.

او افزود: در این گشت مشترک بیش از ۵۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد و بدون مجوز‌های بهداشتی لازم در این شهرستان کشف و معدوم سازی شد.

چمن ادامه داد: همچنین در این بازدید برای تعدادی از صنوف متخلف بهداشتی پرونده قضایی تشکیل و برای تعدادی از آن‌ها نیز اخطار صادر شده است.

او اضافه کرد: با توجه به اهمیت مشارکت مردم در تامین سلامت جامعه، شهروندان می‌توانند هرگونه مشکلات بهداشتی در سطح شهرستان را از طریق سامانه ۱۹۰ رسیدگی به شکایات مردمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اطلاع رسانی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار