معاون استاندار فارس و سرپرست فرمانداری ویژه لارستان گفت: امکانات و زیرساخت های لازم برای مدیریت بحران در مواقع بروز حوادث به هیچ وجه جوابگو نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - داریوش دهقان معاون استاندار فارس و سرپرست فرمانداری ویژه لارستان در نشست مدیریت بحران شهرستان لارستان با حضور آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت:مصداق عینی این مدعا به وضوح در همین سیل اخیر دی ماه امسال مشخص شد که بخش عظیمی از بروز خسارات های ناشی از این بلای طبیعی در اثر نبود زیرساخت ها بود.

او گفت: امکانات و زیرساخت های موجود در  شهرستان لارستان  در سیل اخیر نشان داد که لارستان بر خلاف برداشت ها و برخی ادعاهای بیرونی مبنی بر ثروتمند بودن و غنی بودن آن اما به شدت با فقر امکانات و محرومیت های عمیق در ابعاد مختلف دست و پنجه نرم می کند.

دهقان گفت:  باید برای عبور از این بحران ها و کمبودهای محسوس در زمینه زیرساخت ها به ویژه در امر توسعه مبلمان شهری و روستایی، راهداری، امدادی و سایر امکانات لازم لجستیکی در مواقع بروز بحران های طبیعی تدابیر لازم اندیشیده شود و به فکر چاره اندیشی در سطح ملی برای رفع چالش ها باشیم.

معاون استاندار فارس و سرپرست فرمانداری ویژه لارستان با اشاره به وقوع سیل دیماه امسال در لارستان و بخش بیرم گفت: بسیاری از مسئولان در سطح ملی و استان از همان لحظه وقوع حادثه در منطقه حاضر شدند و استاندار شب وقوع سیل در بیرم حضور یافت و دستورات لازم برای رسیدگی فوری به سیل زدگان را صادر کرد و معاونان استاندار هم چند روز در منطقه جنوب فارس مستقر بودند.

او گفت: در کنار بروز خسارت های جانی و مالی به ویژه در شهر سیل زده بیرم اما این منطقه تاکنون کانون توجه مسئولان و مقامات کشوری بود حضور وزیر کشور، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، معاونان برخی وزرا و مسئولان نهادهای حمایتی اعم از دولتی و نیمه دولتی از کمیته امداد، بنیاد برکت، بنیاد علوی بوده است.

دهقان گفت: حضور ملموس و مسئولانه ائمه جمعه که از همان لحظات وقوع بحران در کنار مردم بودند و تلاش نیروهای امدادی و جهادی از بسیج و سپاه ، نیروهای امدادی هلال احمر، شهرداری ها و دهیاران ، راهداری و بسیاری از نهادها و دستگاه های خدمات رسان توانست تا حدود زیادی از بروز خسارات بیشتر جلوگیری کند.

معاون استاندار فارس و سرپرست فرمانداری ویژه لارستان گفت: خسارات وارده به زیرساخت ها و امور زیربنایی در شهرستان لارستان و خانه های مسکونی و عمران شهری و روستایی به ویژه در حوزه راه و منابع طبیعی ناشی از وقوع سیل عمیق و سنگین است.

صدای مردم سیل زده به گوش مسئولان ملی برسد

فرماندار لارستان از نماینده ولی فقیه در فارس خواست که صدای مردم و نیازمندی های این منطقه را به گوش مسئولان کشوری و استانی برساند.

او گفت: یکی از مصوبات مهم در سیل اخیر که با حضور رئیس کمیسیون عمران مجلس و برخی از معاونان وزرا و مسئولان استانی و شهرستانی به تصویب رسید مربوط به تکمیل طرح آبرسانی به بیرم به صورت کوتاه مدت و میان مدت است که درخواست مردم منطقه این است که این پروژه در کمترین زمان ممکن عملیاتی شود.

دهقان خواستار اتمام برخی طرح های نیمه تمام در لارستان از جمله طرح های مربوط به سفر پربرکت مقام معظم رهبری و دولت های گذشته به این شهرستان شد و گفت: ایجاد و تکمیل زیرساخت های مناسب برای منطقه ویژه اقتصادی و تکمیل طرح پست برق ۴۰۰ کیلووات از جمله این طرح ها است.

معاون استاندار فارس و سرپرست فرمانداری ویژه لارستان گفت: طرح پست برق۴۰۰ کیلووات لارستان پس از ۱۳ سال از شروع عملیات اجرایی آن متوقف مانده است که این طرح از مصوبات سفر هیات دولت گذشته  به استان فارس است که به عنوان یکی از طرح های اولویت دار و ضروری در منطقه جنوب فارس آن زمان به تصویب رسید.

سیل جنوب و شرق فارس توام بود با مصیبت های غمبار و رنج آمیز که غمبارترینش جان سپردن و قربانی شدن پنج تن در شهرهای بیرم و لار و زرین دشت و داراب و مُهر و لامرد بود.

سیل روزهای دی ماه امسال افزون بر یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به زیرساخت ها و بخش های مختلف امور زیربنایی از جمله در حوزه راه و کشاورزی در شهرهای جنوبی و شرقی فارس خسارت زد.

بارش های سیل آسای دی ماه امسال به یک هزار و ۵۴۴ واحد مسکونی در مناطق شهری و روستایی شهرستان لارستان و بخش بیرم این شهرستان خسارت وارد کرد که ۳۰۶ مورد این واحدها به طور کامل تخریب شده و نیازمند بازسازی است.

شهرستان لارستان با جمعیتی حدود ۲۳۰ هزار نفر، پنج بخش ،هشت شهر و ۱۷۹ روستای دارای سکنه در فاصله ۳۷۸ کیلومتری شیراز واقع است.

انتهای پیام/ت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار