رئیس‌جمهور هندوراس اعلام کرد کشورش با افتتاح دفتر تجاری در سرزمین‌های اشغالی، قدس را به عنوان «پایتخت» رژیم صهیونیستی به رسمیت می‌شناسد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، خوآن اورلاندو هرناندز، رئیس جمهور هندوراس شب گذشته در مواضعی همسو با آمریکا اعلام کرد کشورش، قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می‌شناسد.

وی همچنین از افتتاح یک دفتر تجاری در قدس جهت ارتقای روابط اقتصادی کشورش با رژیم صهیونیستی خبر داد.

در بیانیه رئیس جمهور هندوراس آمده است: امروز من نخستین گام [در ارتقای روابط هندوراس و رژیم صهیونیستی] را که بازگشایی یک دفتر تجاری در قدس، پایتخت اسرائیل است، اعلام می‌کنم.

رئیس جمهور هندوراس افتتاح دفتر تجاری در قدس را زمینه‌ای برای انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به قدس دانست.

در همین چارچوب، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از رئیس جمهور هندوراس به سبب گسترش روابط دیپلماتیک با اسرائیل تشکر و از تصمیم این کشور برای انتقال سفارتش به قدس استقبال کرد.

در دسامبر سال ۲۰۱۷ دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی تحریک‌آمیز اعلام کرد قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می‌شناسد و در ماه می‌سال گذشته میلادی سفارت خود را از تل آویو به قدس منتقل کرد.

اقدام رئیس جمهور آمریکا در انتقال سفارت با استقبال صهیونیست‌ها روبرو شد، اما اعتراضات گسترده بین‌المللی را به دنبال داشت. بنا به گزارش‌ها، بیش از ۱۰ هزار فلسطینی معترض در نوار غزه در روز افتتاح سفارت آمریکا در قدس اشغالی دست به تظاهرات زدند.

در پی اقدام دولت آمریکا برخی از کشور‌های جهان به تبعیت از این کشور تصمیم به انتقال سفارت خود گرفتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار