رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد تصمیم اخیر او درباره بلندی‌های جولان، ارتباطی به حمایت از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در رقابت‌های انتخاباتی ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی فاکس نیوز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در مصاحبه با این شبکه مدعی شد تصمیم اخیر او درباره بلندی‌های جولان، ارتباطی به حمایت از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در رقابت‌های انتخاباتی ندارد.

او در این‌باره گفت: مدت‌هاست که به انجام چنین کاری فکر می‌کنم. این، تصمیم بسیاری دشواری برای هر رئیس جمهوری در آمریکا بوده است و هیچ رئیس جمهوری این کار را انجام نداده است. این، تا حد زیادی به انتقال سفارت (آمریکا) به قدس شباهت دارد. من این کار را انجام دادم و کاملا درک می‌کنم که چرا کلینتون، بوش و اوباما، همه در رقابت‌های انتخاباتی خود درباره قدس و انتقال سفارت به قدس تبلیغ کرده‌اند- ضمنا باید اشاره کنم که من سفارت را با هزینه بسیار کم، ساختم -همه آن‌ها تبلیغات انتخاباتی در این زمینه کردند، اما هرگز این کار را انجام ندادند و من علت آن را درک می‌کنم.

رئیس جمهور آمریکا افزود: من نیز در رقابت‌های انتخاباتی خود به این موضوع اشاره کردم و زمانی که انتخاب شدم، تماس‌هایی از سراسر دنیا با من گرفته شد و اغلب، سران (کشورها) به من گفتند چنین کاری نکن. من، این کار را انجام داد، کار صورت گرفت و مشکلی پیش نیامد! بلندی‌های جولان نیز همین طور است. سایر روسای جمهور (آمریکا) سال‌ها است که درباره آن تبلیغات انتخاباتی کرده‌اند و گفته‌اند که چنین کاری خواهند کرد (حاکمیت ادعایی اسرائیل بر جولان اشغالی را به رسمیت خواهند شناخت). این به حاکمیت و امنیت منطقه مربوط می‌شود.

ترامپ در ادامه این مصاحبه در پاسخ به این پرسش که آیا این موضوع به پیروزی دوباره نتانیاهو در انتخابات مربوط نمی‌شود پاسخ داد: نه، حتی نمی‌دانم که آیا این طور است یا نه. کار نتانیاهو خوب و فوق‌العاده پیش می‌رود. اما تصور می‌کنم هر کس (در رقابت‌های انتخاباتی) مقابل نتانیاهو قرار دارد، نیز با کاری که من انجام دادم، موافق است. همه روسای جمهور آمریکا گفته‌اند این کار باید انجام شود؛ این من بودم که کار را به سرانجام رساند.

انتهای پیام/

مصاحبه ترامپ با فاکس نیوز درباره جولان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار