رئیس پارلمان عربی تاکید کرد این پارلمان با هرگونه تلاش، طرح و قانون هر کشوری، با هدف تغییر وضع قانونی جولان سوریه مخالفت خواهد کرد و آن را باطل و بی‌ارزش می‌داند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه الریاض، مشعل السلمی، رئیس پارلمان کشور‌های عربی، با انتقاد از اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، درباره به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر جولان اشغال شده سوریه، بر ضرورت پایبندی بر قطعنامه پارلمان عربی تاکید کرد.

او با اظهارات ترامپ مبنی بر به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان مخالفت و اعلام کرد: جولان سوریه بر اساس قطعنامه شماره ۴۹۷ شورای امنیت سازمان ملل در سال ۱۹۸۱ که هیچگونه حاکمیت اسرائیل بر این اراضی را به رسمیت نمی‌شناسد، منطقه‌ای اشغال شده به شمار می‌آید.

 رئیس پارلمان عربی خواستار لغو قانونی شد که جولان را بر اساس سیاست «قرار گرفتن در برابر عمل انجام شده» به اسرائیل ملحق می‌کند.

السلمی بر ضرورت پایبندی به قطعنامه پارلمان عربی در ۱۲ فوریه ۲۰۱۹ تاکید کرد و گفت باید با طرح تغییر وضع قانونی جولان سوریه و تلاش‌هایی مقابله کرد که برای جدایی این منطقه از سوریه صورت می‌گیرد.

او با تاکید بر ضرورت پایبندی به قعطنامه‌های بین المللی گفت: پارلمان عربی با هر گونه تلاش، طرح و قانون هر کشوری، با هدف تغییر وضع قانونی جولان سوریه مخالفت خواهد کرد و آن را باطل و بی‌ارزش و فاقد وجاهت قانونی می‌داند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار