معاون رئیس‌جمهور آمریکا و پادشاه اردن روز دوشنبه در واشنگتن برای بررسی طرح موسوم به «معامله قرن» با هم دیدار و گفتگو خواهند کرد.

رایزنی معاون ترامپ با پادشاه اردن درباره معامله قرنبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هاآرتص، در ادامه تلاش‌های دولت آمریکا برای عادی‌سازی‌ و جاانداختن  طرح به اصطلاح «صلح» خود موسوم به «معامله قرن»، مایک پِنس، معاون رئیس‌جمهور این کشور روز دوشنبه در واشنگتن با ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن دیدار و گفتگو خواهد کرد.

معامله قرن طرح به اصطلاح «صلحی» است که دولت ترامپ برای «پایان‌ مناقشه اسرائیلی-فلسطینی» ارائه داده است، اگرچه تاکنون برخی کلیات این طرح به رسانه‌ها درز پیدا کرده، اما قرار است پس از برگزاری انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی در  ۹ آوریل به صورت رسمی رونمایی شود. 

به نوشته هآآرتص، پادشاه اردن هم‌اکنون در واشنگتن به سر می‌برد و قرار است روز دوشنبه با مایک پِنس دیدار کند و  دو طرف درباره برخی مسائل راهبردی از جمله طرح معامله قرن گفتگو کنند.

جرد کوشنر، مشاور ارشد و داماد دونالد ترامپ و «جیسون گرینبلات» نماینده ویژه آمریکا در امور خاورمیانه نیز هفته گذشته برای رایزنی‌های نهایی درباره طرح معامله قرن راهی خاورمیانه شدند و با سران عربستان، امارات، بحرین، قطر، و عمان ملاقات کردند.

عربستان و امارات از حامیان اصلی این طرح آمریکایی علیه آرمان فلسطین، در حال اعمال فشار بر تشکیلات خودگردان و  دیگر کشورهای عرب منطقه برای پذیرش طرح معامله قرن دولت ترامپ هستند. گروه‌های مقاومت منطقه از مخالفان جدی این طرح آمریکایی‌‌اند.


بیشتر بخوانید: معامله قرن محکوم به شکست است


پس از تصمیم دونالد ترامپ در به‌ رسمیت‌شناختن قدس اشغالی به عنوان «پایتخت» رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس، روابط محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و آمریکا تیره شد، به حدی که محمود عباس گفت «قدس فروشی نیست» و وعده داد «هرگز طرح صلح آمریکا» را نخواهد پذیرفت. وی همچنین تأکید کرد «معامله قرن دونالد ترامپ، مشت محکمی به قرن کنونی است و ما هرگز آن را نخواهیم پذیرفت».

عباس پس از انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی همچنین وعده داد که تشکیلات خودگردان از این پس حضور آمریکا در روند گفتگوهای صلح یا هرگونه طرح صلح پیشنهادی از آنها را نخواهد پذیرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار