دولت مجارستان اعلام کرد هم‌راستا با قوانین بین‌المللی و اتحادیه اروپا سفارت این کشور به قدس اشغالی منتقل نخواهد شد.

مجارستان سفارتش را به بیت‌المقدس منتقل نمی‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هاآرتص، وزیر خارجه مجارستان اعلام کرد این کشور سفارتش در اراضی اشغالی را به قدس منتقل نخواهد کرد.

«پیتر سیارتو»، وزیر خارجه مجارستان در گفتگویی با رسانه‌های صهیونیستی تأکید کرد هم‌راستا با قوانین بین‌المللی و سیاست اتحادیه اروپا سفارت مجارستان در تل‌آویو باقی خواهد ماند و به قدس منتقل نخواهد شد.

سیارتو همچنین افزود رویکرد کلی مجارستان نسبت به محل سفارتش در تل‌آویو تغییر نکرده و موضع این کشور در این زمینه همچنان مطابق با قوانین بین‌المللی و سیاستهای اتحادیه اروپا است که مجارستان نیز عضوی از این اتحادیه به شمار می‌رود.

اتحادیه اروپا تاکنون اعلام کرده که مخالف انتقال سفارت کشورهای عضو این اتحادیه از تل‌آویو به قدس اشغالی و همچنین منتقد اقدامات یک‌جانبه‌ای مانند تصمیم سال گذشته دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر انتقال سفارت آمریکا است.

طی سالهای اخیر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تلاشهای زیادی برای تقویت رابطه این رژیم با «ویکتور اُربان» نخست‌وزیر راست‌گرای افراطی مجارستان کرده است، این اظهارات وزیر خارجه مجارستان نشان از تلاشهای ناکام نتانیاهو دارد.

دولت آمریکا برای حل مناقشه فلسطینی-اسرائیلی طرحی موسوم به «معامله قرن» طراحی کرده که تنها برخی از کشورهای عربی منطقه آن را پذیرفته‌اند؛ انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس گام نخست اجرای این طرح بود. متن کامل این طرح قرار است پس از انتخابات ماه آوریل رژیم صهیونیستی منتشر شود.

عربستان و امارات از حامیان اصلی این طرح آمریکایی علیه آرمان فلسطین، در حال اعمال فشار بر تشکیلات خودگردان و  دیگر کشورهای عرب منطقه برای پذیرش طرح معامله قرن دولت ترامپ هستند. گروه‌های مقاومت منطقه از مخالفان جدی این طرح آمریکایی‌‌اند.

پس از تصمیم دونالد ترامپ در به‌ رسمیت‌شناختن قدس اشغالی به عنوان «پایتخت» رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس، روابط محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و آمریکا تیره شد، به حدی که محمود عباس گفت «قدس فروشی نیست» و وعده داد «هرگز طرح صلح آمریکا» را نخواهد پذیرفت. وی همچنین تأکید کرد «معامله قرن دونالد ترامپ، مشت محکمی به قرن کنونی است و ما هرگز آن را نخواهیم پذیرفت».

عباس پس از انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی همچنین وعده داد که تشکیلات خودگردان از این پس حضور واشنگتن در روند گفتگوهای صلح یا هرگونه طرح صلح پیشنهادی از آنها را نخواهد پذیرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار