دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) به ادغام کنسولگری و سفارت آمریکا در قدس واکنش نشان داد.

آخرين ميخ آمريکا بر تابوت نقش واشنگتن در صلح خاورميانه!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ­به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، «صائب عریقات» دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف)، اقدام آمریکا در خصوص ادغام کنسولگری و سفارت این کشور در قدس را آخرین میخ بر تابوت نقش واشنگتن در آن چیزی دانست که  «نقش آمریکا در صلح خاورمیانه» نامید.

صائب عریقات گفت: تصمیم دولت آمریکا برای بستن کنسولگری خود در شرق قدس و ادغام آن با سفارت این کشور در قدس، به منزله کوبیدن آخرین میخ بر تابوت نقش واشنگتن در روند صلح در خاورمیانه است.

عریقات گفت: «اکنون پس از ۱۷۵ سال که دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا کنسولگری را لغو و آن را در سفارت ادغام کرد، آمریکا در واقع می‌گوید قانون قومیتی و نژادپرستانه اسرائیل را می‌پذیرد. در نتیجه، اقلیت فلسطینی این حق را ندارند که در واشنگتن نمایندگی داشته باشند. به همین علت بود که دفتر ما را در واشنگتن تعطیل کردند. آمریکا با این کار می‌گوید فلسطینی‌ها همچنین حق داشتن نمایندگی مشابهی را در فلسطین ندارد؛ زیرا آن‌ها ملت نیستند و حق تعیین سرنوشت خود را ندارند». 

وی ادامه داد: «از این رو، از نظر ما با توجه به دیگر تصمیم‌های آمریکا مبنی بر انتقال سفارت به قدس، قطع کمک ها، لغو اصل دو کشوری، مشروعیت دادن به شهرک سازی‌ها، این اقدام آمریکا به منزله کوبیدن آخرین میخ بر تابوت هر گونه نقش دولت دونالد ترامپ در روند صلح است. این واقعیت تلخی است که باید متوجه آن شویم».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار