نمایندگان کنگره آمریکا در اقدامی کم سابقه با تصویب قطعنامه‌ای تصمیم دارند مواضع انتقادی ایلهان عمر، نماینده مسلمان کنگره علیه رژیم صهیونیستی را محکوم کنند.

محکومیت مواضع ضد صهیونیستی نماینده آمریکایی توسط همکارانشبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پولیتیکو، نمایندگان کنگره آمریکا با تصویب قطعنامه‌ای تصمیم دارند مواضع انتقادی ایلهان عمر، نماینده مسلمان کنگره علیه رژیم صهیونیستی را محکوم کنند.

نانسی پلوسی، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا و سایر اعضای ارشد این حزب در حال تهیه پیش‌نویس قطعنامه‌ای هستند که مواضع عمر علیه اسرائیل را محکوم می‌کند.

طبق نوشته پولیتیکو، سران حزب دموکرات هنوز در خصوص اسم بردن یا نبردن از ایلهان عمر در این قطعنامه مردد هستند. پیش از این، دو نفر از اعضای ارشد حزب دموکرات با صدور بیانیه‌های علنی از ایلهان عمر بابت اظهاراتش در خصوص رژیم اسرائیل انتقاد کرده و از وی خواسته‌اند عذرخواهی کند.

عمر در واکنش به فشار‌ها در توئیتر خطاب به یک نماینده کنگره که از مواضع او انتقاد کرده بود نوشت: «خانم نماینده کنگره، دموکراسی ما بر اساس گفتگو ساخته شده است.»

صرفنظر از اینکه در قطعنامه یادشده اشاره‌ای به نام عمر شده باشد یا خیر انجام چنین اقدامی از سوی اعضای ارشد مجلس نمایندگان، آن هم علیه یکی از نمایندگان هم‌حزبی اقدامی بسیار نادر است و میزان اهمیت موضوع را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار