ترامپ از «ایلهان عمر»، عضو مسلمان کنگره، خواست به‌دلیل اظهاراتش درباره نقش لابی‌‌‌گری‌ صهیونیست‌ها در صحنه سیاسی آمریکا استعفا کند.

ترامپ از عضو کنگره خواست به‌دلیل اظهاراتش درباره لابی‌گری صهیونیست‌ها در آمریکا استعفا کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از نشریه آمریکایی هیل، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، از «ایلهان عمر»، عضو مسلمان مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت مینه سوتا، خواست به‌دلیل اظهاراتش درباره لابی‌گری صهیونیست‌ها در امور سیاسی آمریکا استعفا کند.

ترامپ این عضو کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا را به دلیل این اظهارات به «یهودی ستیزی!» متهم کرد و خواستار کناره گیری وی از کنگره و به ویژه از کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا شد.

ترامپ همچنین افزود: من فکر می‌کنم او باید از خودش شرم کند.

ایلهان عمر که پس از انتخابات اخیر میان دوره‌ای کنگره به مجلس نمایندگان آمریکا راه یافت، روز گذشته درباره نقش لابی صهیونیستی «آیپک» -کمیته ورابط عمومی آمریکا و اسرائیل- و پول‌هایی که این بنیاد صهیوینستی برای جلب حمایت سیاستمداران آمریکایی از اسرائیل هزینه می‌کند، سخن گفته بود. این اظهارات به مذاق سیاستمداران حامی صهیونیست‌ها خوش نیامد و آن‌ها ایلهان عمر را هدف حملات لفظی قرار داده و با متهم کردن وی به یهودی ستیزی خواستار کناره گیری و حتی مجازاتش شده اند.

این نخستین بار است که یک سیاستمدار آمریکایی آشکارا از نقش پول‌های هنگفت لابی‌های صهیونیست برای خرید حمایت مقامات این کشور از اسرائیل سخن می‌گوید.

ایلهان عمر پیش از این هم به دلیل حمایت از کمپین موسوم به «بایکوت اسرائیل» (بی‌دی‌اس) از سوی لابی‌های صهیونیستی تحت فشار بود. اما جنجال تازه پس از آن آغاز شد که «گلن گرینوالد» روزنامه‌نگار تحقیقی با انتشار توئیتی پرسید: چرا عمر و «رشیده طلیب» دیگر نماینده مسلمان کنگره، به دلیل انتقاد از اسرائیل مورد حمله اعضای کنگره قرار گرفته‌اند؟

ایلهان عمر در پاسخ به این سوال، در توئیتی که اشاره تلویحی به صهیونیست‌ها داشت، نوشت: «همه‌اش به خاطر بنیامین‌ها (اشاره به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی) است.»

در واکنش به این توئیت، «باتیا اونگار سارگون» از دبیران نشریه صهیونیستی «فوروارد» به انتقاد از عمر پرداخت و از او پرسید که فکر می‌کند چه کسی سیاستمداران آمریکایی را حمایت مالی می‌کند.

این عضو مسلمان کنگره به صراحت پاسخ داد: «آیپک.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
لعنت بر صیونیست ها
مرگ بر اسرائیل
مرگ بر امریکا
مرگ بر ال سعود نجس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
مرگ بر ال سعود نجس
آخرین اخبار