نیویورک تایمز گزارش داد دویچه بانک در سال ۲۰۱۶ با درخواست وام رئیس‌جمهور فعلی آمریکا موافقت نکرد.

دویچه بانک از ترس رئیس جمهورشدن ترامپ درخواست وام او را رد کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، بنا به گزارش روزنامه نیویورک تایمز دویچه بانک در سال ۲۰۱۶ درخواست وام دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را که در آن زمان نامزد انتخابات ریاست جمهوری بود، رد کرد.

سه منبع آگاه به روزنامه نیویورک تایمز گفتند که مقامات ارشد دویچه بانک از جمله مدیرعامل آن به بحث درباره پرداخت وام به ترامپ پرداختند؛ زیرا معتقد بودند نامزدی ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری خطرات زیادی را به همراه خواهد داشت. مقامات ارشد دویچه بانک همچنین نگرانی خود را درباره شرایطی که ممکن بود پس از پیروزی ترامپ در انتخابات و احتمال قصور او در پرداخت وام بوجود آید، مطرح کردند که در آن صورت بانک باید دارایی‌های رئیس جمهور را تصاحب می‌کرد یا در غیر این صورت نمی‌توانست بدهی خود را پس بگیرد. نیویورک تایمز گزارش داد که ترامپ این وام را برای رسیدگی به زمین گلف ترنبری در اسکاتلند درخواست کرده بود.

با این حال آماندا میلر، سخنگوی سازمان ترامپ ادعای مربوط به درخواست وام ترامپ را رد کرد و گفت: سازمان ترامپ قادر به تامین مالی مستقل استراحتگاه ترنبری بوده است. پیش از این دویچه بانک چند بار با درخواست وام ترامپ موافقت کرده بود. در سال ۱۹۹۸ این بانک آلمانی با درخواست وام ۱۲۵ میلیون دلاری ترامپ برای بازسازی آسمان‌خراش وال استریت موافقت کرد. بنا به گزارش نیویورک تایمز دویچه بانک طی ۱۷ سال بیش از ۲.۵ میلیارد دلار به صورت وام در اختیار ترامپ و سازمان او قرار داده است.

پیشتر نیز آدام شیف، نماینده کالیفرنیا در مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد تصمیم دارد تا اطلاعات مربوط به نقل و انتقالات مالی شخصی رئیس جمهور این کشور در دویچه بانک را بدست آورد. این نماینده دموکرات علت این تصمیم را اتهامات مطرح شده علیه ترامپ در خصوص اینکه موضع سیاست خارجی رئیس جمهور در قبال روسیه تحت تاثیر منافع مالی او قرار دارد، عنوان کرد.

رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده مداخله روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ نیز در جریان تحقیقات خود بار‌ها درخواست دریافت صورت انتقالات بانکی ترامپ از طریق دویچه بانک را مطرح کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار