ان‌بی‌سی نیوز نوشت تغییر مکان سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت المقدس برای ترامپ بهای سنگینی خواهد داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وب‌سایت "ان‌بی‌سی نیوز"، کارشناسان معتقدند تعهد دونالد ترامپ – رئیس جمهور منتخب آمریکا – برای نقل مکان سفارت آمریکا در اسرائیل از تل‌آویو به بیت المقدس، می‌تواند یکی از بزرگترین چالش‌ها را در تنش‌زا‌ترین منطقه جهان ایجاد کند.

چند روز پیش، یکی از مشاوران دونالد ترامپ در یک مصاحبه رادیویی گفت تغییر محل سفارت آمریکا در اسرائیل از اولویت‌های نخست دولت آینده آمریکا خواهد بود.

"دیوید فریدمن" – سفیر منتخب ترامپ برای اسرائیل – نیز روز پنجشنبه هفته گذشته اعلام کرد به این تعهد دولت ترامپ عمل خواهد کرد.

با این حال، ترامپ نخستین رئیس جمهوری در آمریکا نخواهد بود که چنین تعهدی را داده است. اما در صورتی که وی این‌ بار به تعهد خود عمل کند، اسرائیلی‌هایی که سال‌ها در پی به رسمیت شناخته شدن بیت المقدس بوده اند، بسیار خوشنود خواهند شد.

با توجه به اینکه این اقدام خشم جهان عرب را برخواهد انگیخت، آمریکایی‌ها در صورت انتقال سفارت خود به بیت المقدس، برای انجام ماموریت‌های دیپلماتیک در ساختمان جدید باید سطح امنیتی را تا حد بسیار زیادی افزایش دهند. این مسئله می‌تواند برای آمریکا میلیون‌ها دلار هزینه داشته باشد. همچنین ساخت چنین ساختمانی می‌تواند سال‌ها به طول بیانجامد.

برای دونالد ترامپ که از هزینه سنگین طراحی هواپیماهای شخصی برای رئیس جمهور آمریکا شدیدا انتقاد کرده است، تغییر مکان سفارت آمریکا در اسرائیل می‌تواند پیامد‌های بسیاری داشته باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار