سفیر رژیم صهیونیستی استوارنامه رسمی خود را تسلیم اردوغان کرد

اولین سفیر رژیم صهیونیستی در ترکیه از زمان حمله اسرائیل به کشتی فعالان ترک در نوار غزه ، استوارنامه رسمی خود را به اردوغان تحویل داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، اولین سفیر رژیم صهیونیستی در ترکیه از سال 2010 میلادی تاکنون، امروز دوشنبه استوارنامه خود را به "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهور ترکیه تحویل داد و به این ترتیب، گامی مهم در راستای عادی سازی روابط میان آنکارا و تل آویو برداشته شد.

بر این اساس، "ایتان نائح" سفیر اسرائیل در ترکیه امروز در کاخ ریاست جمهوری در آنکارا مورد استقبال اردوغان قرار گرفت و استوارنامه رسمی خود را به اردوغان داد و کارمندان خود را نیز معرفی کرد.

ویدئوی منتشر شده در وب سایت ریاست جمهوری ترکیه نشان می دهد که اردوغان که پیشتر از منتقدان سرسخت اسرائیل بوده است، به گرمی از سفیر جدید اسرائیل استقبال کرده است.

از زمان حمله سال 2010 کماندوهای اسرائیلی به کشتی فعالان نوار غزه که به دشمنی میان آنکارا و تل آویو ختم شد، نائح اولین سفیر اسرائیل در ترکیه به حساب می آید. در این حمله 10 فعال ترک کشته شدند و اسرائیل و ترکیه سفرای خود را خارج کردند و روابط میان آنها به پایین ترین حد خود رسید.

این اختلافات در ماه ژوئن و بعد از یک دوره مذاکرات طولانی مدت مخفیانه در کشورهای ثالث به پایان رسید و اسرائیل مبلغ 20 میلیون دلار معادل 18 میلیون یورو را در ماه سپتامبر به عنوان غرامت به ترکیه پرداخت کرد و بابت حمله به کشتی فعالان ترک از آنکارا عذرخواهی کرد و در عین حال مجوز رسیدن کمک های ترکیه به نوار غزه را نیز داد.

نائح در بین سال های 1993تا 1997 میلادی نیز در آنکارا فعالیت داشته است و تا پیش از این، به عنوان معاون نمایندگی رژیم صهیونیستی در سفارت اسرائیل در لندن مشغول به کار بوده است.

«کمال اوکم» مشاور سیاست خارجی «بن علی یلدریم» نخست وزیر ترکیه ماه گذشته میلادی نیز به عنوان سفیر ترکیه در اسرائیل انتخاب شد. اوکم در تاریخ 12 دسامبر کار خود را آغاز می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار