ارتش و نیروهای مردمی پایگاه های سعودی را در شهر جیزان گلوله باران کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه المیادین، ارتش و کمیته های مردمی یمن روز گذشته موفق شدند سلسله حملاتی به پایگاه های نظامی مرزی عربستان انجام دهند. ارتش یمن پایگاه "قعام" در منطقه ظهران الجنوب را با 60 موشک گلوله باران کرد. شبکه خبری المیادین به نقل از یک منبع نظامی یمنی تأیید کرد در حملات موشکی و توپخانه ای ارتش این کشور به پایگاه های عربستان در منطقه "خوبه" در جیزان تعدادی از سربازان سعودی زخمی شدند. همچنین شبکه یمنی المسیره گزارش داد ارتش و کمیته های مردمی پایگاه "بیضاء" را در نزدیکی منطقه خوبه گلوله باران کردند.

از سوی دیگر، خبرگزاری "د.پ.آ" آلمان به نقل از یک منبع مسئول در فرودگاه بین المللی صنعا گزارش داد جنگنده های سعودی مانع فرود هواپیمای عمانی حامل هیئت اعزامی انصارالله در مذاکرات ژنو شدند.

این منبع در گفتگو با خبرگزاری آلمان اعلام کرد جنگنده های عربستان هواپیمای عمانی حامل هیئت های سیاسی و تعدادی از مجروحان حملات تروریستی مساجد بدر و حشوش در صنعا را پیش از فرود در آسمان استان مأرب رهگیری کرده و مانع فرود آنها شدند.
روز گذشته "محمد عبدالسلام،" سخنگوی انصارالله اعلام کرده بود هیئت های سیاسی یمن بعد از ظهر جمعه مسقط را به مقصد یمن ترک می کنند.

از سوی دیگر، جنگنده های عربستان مناطق مختلفی از یمن را بمباران کردند. شبکه المیادین گزارش داد جنگنده های سعودی کاخ ریاست جمهوری را در منطقه تواهی در استان عدن بمباران کردند. توپخانه سعودی همچنین منطقه "غمار" در شهر رازح واقع در استان صعده را گلوله باران کرد. جنگنده های سعودی مزارع الخضرا را در استان حجه و منطقه الشعف را در صعده و مناطقی دیگر را در شهر رازح هدف حملات خود قرار دادند.

همچنین 47 سازمان و مؤسسه حقوقی عربی در بیانیه ای خواهان توقف فوری تجاوزهای عربستان به یمن شدند. این سازمانها در بیانیه خود همچنین خواهان بازگشایی مسیرهای کمک رسانی به ملت یمن شدند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار