آخرین تحولات یمن؛

از اعتراض مردم یمن به حملات جنگنده‌های سعودی تا درگیری اعضای القاعده

حمله شب گذشته جنگنده‌های عربستان به یک مسجد با اعتراض گسترده مردم یمن مواجه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، حمله شب گذشته جنگنده‌های سعودی به مسجدی در استان صعده -- که هنگام اذان مغرب رخ داد -- با اعتراض گسترده مردم یمن روبرو شده‌است. این مسجد بر اثر بمباران جنگنده های سعودی کاملا ویران شد و در خرابه ها و ویرانه های آن قطعات و اوراق پاره شده قرآن پراکنده شده است.


یک نوجوان یمنی شاهد این حادثه گفت: ما هنگام بمباران جنگنده های سعودی در این مسجد بودیم و شماری از نمازگزاران به ناحق به شهادت رسیده و یا زخمی شدند . وی افزود: سعودی ها با این بمباران ها قصد نابود کردن مساجد و از بین بردن کتب کلام الله مجید را دارند. این نوجوان یمنی در پایان گفت: هدف سعودی ها از این بمباران، تحریف و تغییر قرآن محمد (ص) به قرآن داعشی است.


یک جوان یمنی در این خصوص گفت: این حادثه هنگام مغرب و در زمان افطار روی داد و بسیاری از نمازگزاران شهید و زخمی شدند .


این در حالی است که رویترز گزارش داد در حمله توپخانه ای نیروهای انصارالله و طرفداران علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق یمن در مرز عربستان یک سرباز سعودی کشته و یک سرباز دیگر زخمی شد. خبرگزاری عربستان با اعلام این خبر به نقل از وزارت کشور عربستان افزود منطقه مرزی جازان در جنوب غربی عربستان شنبه مورد حمله قرار گرفت.


از سوی دیگر، شبکه تلویزیونی المسیره گزارش داد سران القاعده در یمن پس از بیعت یکی از سران این گروه با سرکرده داعش با یکدیگر درگیر شدند. یکی از پایگاه های اینترنتی نزدیک به حزب اصلاح یمن از درگیری های شدید میان دو گروه القاعده خبر داد که باعث زخمی و کشته شدن شماری از دو طرف شد. این درگیری پس از آن رخ داد که جلال بلعیدی از سرکردگان القاعده در یمن به همراه گروهک خود با سرکرده داعش بیعت کرد. این درگیری ها بیانگر فعالیت گروه های تروریستی در یمن و طرح های سازمان های اطلاعاتی کشورهای غربی در حمایت از تروریست هاست.


همچنین یکی از پایگاه های اینترنتی نزدیک به حزب اصلاح اعلام کرد داعش پایگاهی را برای آموزش عناصر خود در منطقه قف الکثیری در صحرای استان حضرموت، هم مرز با عربستان سعودی دایر کرده است. این پایگاه اینترنتی از حضور ده ها نفر از یمن و اتباع کشورهای دیگر در این پایگاه نظامی خبر داده است. بر اثر درگیری هایی که میان طرفداران بلعیدی و نیروهای القاعده در منطقه وادی سر رخ داد، شماری از دو طرف کشته و زخمی شدند.


انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار