جنگنده‌های عربستانی مانع فرود هواپیمای عمانی در یمن شدند

جنگنده‎های سعودی در اقدامی غیرقانونی از فرود هواپیمای عمانی حامل هیئت یمنی شرکت کننده در نشست ژنو جلوگیری كردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبكه العالم،پایگاه خبری شبکه العالم، جنگنده‎های سعودی از فرود هواپیمای عمانی حامل هیئت یمنی شرکت کننده در كنفرانس اخیر ژنو در فرودگاه صنعا جلوگیری و آن را مجبور به بازگشت كردند.

 یك منبع مسؤول در فرودگاه بین المللی صنعا به خبرگزاری رسمی یمن گفت: این هواپیما حامل هیات اعزامی تشكل های سیاسی به همراه شماری از زخمی های انفجار تروریستی در دو مسجد حشوش و بدر الدین بود كه در خارج از كشور مداوا شده بودند.

وی تصریح كرد: جنگنده‌های سعودی در حریم هوایی استان مارب جلوی هواپیما را گرفتند. این هواپیما خود را برای فرود در فرودگاه بین المللی صنعا براساس مسیر تعیین شده آماده می كرد.

این منبع افزود: با وجود اینكه هواپیما مجوزها و موافقت های لازم برای پرواز از فرودگاه مسقط و فرود در فرودگاه بین المللی صنعا را گرفته بود، ناگهان با جنگنده های متجاوز سعودی روبرو و مجبور به بازگشت به عمان شد.

وی تاكید كرد: این اقدام تهدید سلامت و امنیت پروازهای مسافربری و مغایر با نظام نامه ها، منشورها و موازین بین المللی هوانوردی غیرنظامی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۰۶ تير ۱۳۹۴
اینقده از دست این وهابی های اشغال حرصم گرفته ! خودشونو ادم فرض کردند ! شرط می بندم خلبانان هواپیما ها هم از بیرون تهیه شدند ! کشوری قبیله ای با تفکرات ماقبل تاریخ که سردمداران حسود ،نامرد و بی خردش به اندازه یک بوفالو هم عقل ندارند ،دارند میتازند و این غربی های انگل هم به احترام نفت خفه شدند ! ای مرگ به خباثت و وجود ناپاک همه کسانی که در کشتار بیگناهان یمن ،سوریه و عراق و ..و دست دارند ! و دعا میکنیم خدایا به عزت و جلالت از این نامردان کثیف ،قوم لوط و هزار کلکه به زودی زود با دست اقتدارت انتقام بگیر و نابودشان بفرما انشالله.
آخرین اخبار