دبیرکل سازمان ملل نسبت به وقوع جنگی گسترده در پی افزایش درگیری میان ارتش رژیم صهیونیستی و حزب الله لبنان هشدار داد.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد نسبت به خطر یک جنگ گسترده در پی تبادل آتش فزاینده در مرز لبنان و اراضی اشغالی هشدار داد.

براساس گزارش آناتولی، استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: سازمان ملل عمیقا نگران شدت فزاینده تبادل آتش در سراسر خط آبی (خط جداکننده مرز لبنان و اسرائیل) در روز پنجشنبه است که خطر وقوع از یک جنگ بزرگ را افزایش می‌دهد.

این بیانیه می‌افزاید: از تشدید تنش می‌توان و باید اجتناب کرد و تکرار می‌کنیم که خطر اشتباه محاسباتی منجر به آتش سوزی ناگهانی و گسترده در منطقه است. راه حل سیاسی و دیپلماتیک تنها راه پیش رو است.

سازمان ملل افزود: ما درخواست‌های دفتر هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در لبنان و نیروی موقت سازمان ملل در لبنان (یونیفیل) را تکرار می‌کنیم که از دو طرف می‌خواهد فوراً به توقف درگیری‌ها بازگردند و مجدداً به اجرای کامل قطعنامه شماره ۱۷۰۱ شورای امنیت در سال ۲۰۰۶ باگردند.

در ۱۱ اوت ۲۰۰۶، شورای امنیت سازمان ملل به اتفاق آرا قطعنامه شماره ۱۷۰۱ را تصویب کرد که در آن خواستار توقف کامل درگیری‌ها بین لبنان و رژیم صهیونیستی شد. طبق این قطعنامه منطقه‌ای موسوم به خط آبی که رودخانه لیطانی در جنوب لبنان را در برمی‌گیرد باید عاری از هرگونه افراد مسلح، تجهیزات نظامی و تسلیحات باشد.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار