کشف چند گور جمعی در مالزی

چند گور جمعی متعلق به مهاجران غیر‌قانونی میانمار و بنگلادش در مالزی کشف شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از راشاتودی؛ رسانه های مالزی از کشف چند گور جمعی در شهر شمالی این کشور خبر دادند که احتمالا اجساد دفن شده در آنها متعلق به مهاجران میانماری و بنگلادشی هستند. پلیس مالزی 30 گور جمعی را که بقایای اجساد صدها تن در آنها به چشم می‌خورد، در دو محل مختلف در ایالت پرلیس - واقع در شمال کشور و نزدیک به مرز تایلند- کشف کرده است. 

سخنگوی پلیس از اظهارنظر در این باره خودداری کرد؛ اما اطمینان داد دوشنبه در نشستی خبری توضیحات کاملی از این ماجرا ارائه می‌دهد. 

نیروهای پلیس و کارشناسان پزشکی قانونی مالزی در محل کشف گورهای جمعی حاضر شده‌اند؛ اما هنوز مشخص نیست آیا این اجساد متعلق به اقلیت قومی مسلمان میانمار - موسوم به روهینگیا- هستند یا خیر. تعداد گورها و اجساد مدفون شده نیز به شکل دقیق اعلام نشده است. 

قسمت شمالی مالزی در مسیر قاچاقچیان انسان قرار دارد که پناهجویان را با قایق از میانمار به جنوب شرق آسیا می آورند. بیشتر این پناهجویان عضو اقلیت قومی مسلمان روهینگیا هستند که می گویند به خاطر آزار و اذیت از کشورشان فرار می کنند. شمار زیادی از پناهجویان هم تبعه بنگلادش هستند و برای یافتن کار، عازم کشورهای جنوب شرق آسیا می شوند. 

"نجیب رزاق،" نخست وزیر مالزی پنجشنبه گذشته برای کمک به  این مهاجران قول مساعد داد. وی همچنین به نیروی دریایی کشورش دستور داد مهاجران سرگردان در دریا را نجات دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار