پیگرد قضایی نخست‌وزیر مالزی به اتهام فساد مالی

حزب مخالف دولت مالزی علیه فساد مالی نخست‌وزیر این کشور شکایت کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ "نجیب رزاق،" نخست‌وزیر مالزی، به سوء مدیریت در استفاده از اموال عمومی و فساد مالی متهم است. حزب مخالف "رزاق" به تازگی شکایتی رسمی علیه وی به دادگاه عالی کوالالامپور ارائه کرده است.

اولین بار وال‌استریت ژورنال درباره رسوایی مالی و فساد نخست‌وزیر مالزی گزارشی منتشر و اوضاع داخلی این کشور را آشفته کرد. طبق گزارش وال‌استریت ژورنال حدود 700 میلیون دلار در حساب شخصی "نجیب رزاق" یافت شده که احتمالا از شرکت تامین سرمایه MDB1 به حساب او واریز شده است. این شرکت تامین سرمایه‌ را "نجیب رزاق" تاسیس کرد؛ اما به نظر می‌رسد نخست‌وزیر از آن سوء استفاده مالی می‌کند. البته نخست‌وزر خبر انتقال پول از صندوق توسعه به حسابش را تكذب كرد؛ اما این موضوع، زلزله سهمگینی در دولت نجیب رزاق ایجاد كرد. مالزی هنوز به دلیل سقوط هواپیمای MH370 درگیر بحران است و مردم این کشور مقامات دولتی را به دلیل ناتوانی در یافتن هواپیما و کشف نتیجه سقوط آن، مقصر می‌دانند.

"انور ابراهیم،" سخنگوی حزب عدالت مردمی گفت شکایت از "نجیب رزاق" در راستای تخلفات انتخاباتی تنظیم شده است. شرکت تامین سرمایه‌ با بدهی 11 میلیارد دلاری دست به گریبان است و پرونده‌ای دیگر علیه اقدامات مالی این شرکت در جریان است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار