آژانس مبارزه با فساد مالزی: مبالغ موجود در حساب نخست وزیر، کمک مالی است

فساد مالی نخست وزیر مالزی بوسیله "آژانس مبارزه با فساد" این کشور تکذیب شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، آژانس مبارزه با فساد مالی مالزی اعلام کرد مبالغ موجود در حساب "نجیب رزاق،" نخست وزیر این کشور، کمک های مالی هستند.

نخست وزیر مالزی متهم است میلیون ها دلار را از یک صندوق سرمایه گذاری دولتی به حساب شخصی خود واریز کرده است.

آژانس مبارزه با فساد مالزی اعلام کرد مبالغ موجود در حساب نجیب رزاق کمک های مالی هستند؛ اما اعلام نکرد چه افرادی اقدام به کمک مالی به وی کرده اند. نجیب رزاق با رد هرگونه فساد مالی، با درخواست ها برای استعفا مخالفت کرده است. وی همچنین معاون خود "محیی الدین یاسین" را که از برخورد وی با این اتهامات انتقاد کرده بود، برکنار کرد.

همچنین دادستان کل این کشور که تحقیقاتی را درباره این اتهامات انجام داده بود برکنار شد. رسانه های مالزی مدعی شدند علت برکناری وی مشکلات پزشکی بوده است. دادستان مالزی اسنادی را دریافت کرده بود که نشان از رابطه نخست وزیر با صندوق سرمایه گذاری "1MDB" داشت.

این اسناد نشان می داد 700 میلیون دلار بصورت الکترونیک از حساب های مرتبط با صندوق سرمایه گذاری به حساب بانکی نجیب رزاق انتقال یافته است.

بی بی سی همچنین به نقل از "جنیفر پارک،" خبرنگار خود در کوالالامپور اعلام کرد تحولات و اظهارات اخیر سبب نخواهد شد پرسش های مردمی درباره این بحران کاهش یابد. مخالفان دولت مالزی، نجیب رزاق را متهم می کنند با استفاده از قدرت سیاسی اش مانع انجام تحقیقات شده است.

نخست وزیر مالزی گفته است با کمپینی برای "تخریب سیاسی" وی و با هدف خدشه دار کردن اعتبارش مواجه است. رزاق سال 2009 صندوق "1MDB" را برای تبدیل کشورش به یکی از بازارهای جهانی پول و توسعه اقتصاد راه اندازی کرد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار