سفارت آمريکا حمله ائتلاف بین المللی ضد داعش به مواضع ارتش عراق را در الانبار تکذيب کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، خطیب نماز جمعه نجف اشرف با دعوت از شیوخ الازهر برای سفر به عراق، از سران شرکت کننده در اجلاس شرم الشیخ مصر نیز خواست، نگاه واقع بینانه‌ای به تحولات عراق داشته باشند

 «صدرالدین قبانچی» در خطبه نماز جمعه در حسینه فاطمیه نجف اشرف گفت: بیانیه الازهر به علت مطالب گمراه کننده رسانه‌ها صادر شد، و ما از شیوخ الازهر می‌خواهیم که با سفر به عراق، با اهل سنت و علمای دینی برای آگاهی از چگونگی برخورد با آن‌ها ملاقات کنند

وی همچنین از پیروزیهای نیروهای داوطلب مردمی، نیروهای امنیتی و نیرو‌های کرد و عشایر عراق در نبرد علیه گروه تروریستی داعش تمجید کرد
قبانچی گفت: اجلاس شرم الشیخ که پرونده امنیتی منطقه را بررسی خواهد کرد، باید برداشت واقع بینانیه‌ای از تحولات عراق بدون توجه به جاروجنجال‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی داشته باشد

وی همچنین به دانمارک برای تن دادن به فشارهای صهیونیست‌ها هشدار داد، زیرا دانمارک اعلام کرده است که می‌خواهد تصاویر موهن به ساخت مقدس پیامبر اکرم (ص) را وارد برنامه‌های درسی کند

قبانچی با درخواست از غرب برای همزیستی مسالمت آمیز با مسلمان، تأکید کرد: مسلمانان اهل همزیستی هستند و تروریست‌ها فارغ التحصیلان مکاتب افراط گرایانه‌ای هستند که همین غرب و کشورهای دنباله رو آن، حامیانش به شمار می‌روند. 

داعش چهار تن از امامان جماعت مساجد فلوجه را اعدام کرد
عناصر داعش چهار تن از ائمه جماعت مساجد شهر فلوجه در غرب استان الانبار را اعدام کرد. 

شیخ محمد الزوبعی امام جمعه مسجد جامع شهر فلوجه روز جمعه گفت عناصر داعش هفته گذشته چهار تن از ائمه جماعت مساجد این شهر را به علت خودداری از همکاری با داعش بازداشت کردند و سوزاندند. 

الزوبعی افزود این افراد پس از مخالفت با درخواست داعش برای پذیرش مسئولیت ریاست مدارس وابسته به داعش دستگیر شدند. مدارس داعش در فلوجه اندیشه‌های افراطی را در میان مردم تبلیغ و مردم به ویژه جوانان را به همکاری با این گروه ترغیب می‌کند. 

الزوبعی تاکید کرد عناصر داعش ائمه مساجد فلوجه را به طرز فجیع و شبیه معاذ الکساسبه خلبان اردنی در آتش سوزاندند. 

منابع خبری پیش از این اعلام کردند گروه داعش بیش از ۵۰ مدرسه در شهر فلوجه دایر کرده است که اندیشه‌های افراطی این گروه را در میان مردم تبلیغ می‌کنند. 

نیرو‌های کرد برخی روستاهای نزدیک کرکوک را آزاد کردند
پیشمرگ‌های کرد ضمن ادامه پیشروی‌های خود در مناطق اطراف کرکوک، شمار زیادی از عناصر مسلح را به هلاکت رساندند و تعداد زیادی از روستا‌ها را نیز آزاد کردند. 

منابع امنیتی در عراق از پیشروی نیروهای پیشمرگ کرد در درگیری‌های کرکوک خبر دادند و افزودند پیشمرگ‌های کرد توانستند برخی مناطق از جمله مناطق منتهی به الحویجه در جنوب غربی کرکوک را که پس از موصل پایگاه اصلی عناصر افراطی است، آزاد کنند. 

سفارت آمریکا در عراق روز جمعه در بیانیه‌ای هرگونه حمله هوایی جنگنده‌های ائتلاف بین المللی علیه نیروهای امنیتی عراق را در استان الانبار تکذیب کرد. 

سفارت آمريکا حمله ائتلاف به مواضع ارتش عراق را درالانبار تکذيب کرد
سفارت آمریکا تاکید کرد جنگنده‌های ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا روز پنجشنبه فقط یک بار عملیات هوایی در استان الانبار انجام و در این حمله مواضع عناصر داعش را هدف قرار دادند. 

سفارت آمریکا افزود جنگنده‌های ائتلاف بین المللی هرگز در آسمان مناطق شمال شهر الرمادی مرکز استان الانبار که گفته می‌شود ده‌ها نظامی عراقی در حمله هوایی روز پنجشنبه کشته شدند، پرواز نکردند. 

 سفارت آمریکا افزود تمام حملات هوایی ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا در خاک عراق با موافقت و همکاری نیروهای امنیتی این کشور صورت می‌گیرد و درباره این حادثه روز پنجشنبه در شمال الرمادی هم می‌شود به راحتی تحقیق کرد. 

گفتنی است حنان الفتلاوی رئیس (ائتلاف اراده) در پارلمان عراق گفت درحمله هواییبی هدف و خودسرانه جنگنده‌های آمریکا در استان الانبار دست کم ۵۰ نظامی عراقی کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

داعش برای خروج خانواده‌ها از موصل شرايط جديدی وضع کرد
گروه تروریستی داعش برای مقابله با خروج خانواده‌های موصلی از این شهر، محدودیت‌های جدیدی را وضع کرده است. 

گفته می‌شود داعش از روز جمعه برای جلوگیری از خروج اهالی موصل از این شهر قوانین جدیدی را به اجرا گذاشت که بر اساس آن خروج از موصل فقط برای پیگیری معالجات، آن هم با موافقت کمیته پزشکی استان نینوا، ممکن خواهد بود ضمن اینکه مدت زمان سفر بر اساس شرایط بیمار نباید بیش از ۲۰ تا ۳۰ روز باشد و همراه بیمار نیز نباید بیش از یک نفر باشد. 

داعش بر اساس قانون جدید خروج اهالی موصل را از این شهر برای دریافت حقوق یا پیگیری بازنشستگی ممکن کرد، ‌ اما در این قانون آمده است هر فردی که می‌خواهد از شهر خارج شود باید خودرو یا خانه شخصی خود را وثیقه بگذارد و اگر پس از ۲۰ روز به شهر بازنگشت وثیقه‌اش مصادره خواهد شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: ارتش ، ائتلاف ، عراق ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار