سفیر ایران در لبنان ضمن انتقاد از عملکرد ائتلاف بین المللی ضد داعش اعلام کرد ایران از ابتدای بحران سوریه بر راه حل سیاسی تاکید داشت و امروز می‌توان گفت تقریبا همه کشور‌ها اعم از آمریکا و اروپا به همین نتیجه رسیده‌اند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، "محمد فتحعلی" سفیر ایران در لبنان گفت ائتلاف واشنگتن در جنگ با داعش صادقانه عمل نمی‌کند. 

 فتحعلی افزود، ائتلاف بین المللی ضد داعش صادق نیست و کشورهای عضو ائتلاف بین المللی علیه داعش نیت‌های صادقانه‌ای در هدف‌های اعلام شده ندارند و ما این مساله را از‌‌ همان روز اول مطرح کردیم و امروز همه متوجه آن شده‌اند. آیا واقعا از بین بردن یک گروه تروریستی برای گروه بزرگی از کشورهای دنیا اگر نیت صادقانه‌ای در کار باشد ماموریتی ناممکن و این قدر دشوار است؟ چطور ممکن است ماهواره‌هایی قادر هستند شماره پلاک خودرویی را در خیابان‌های تهران رصد کنند اما نتوانسته باشند آن همه تجهیزات نظامی داعش را در موصل پیش از حمله نظامی تشخیص داده و رصد کنند. امروز سیستم‌های بانکی قادر به رهگیری فوری هر یک دلاری می‌باشند که از کشوری به کشور دیگر ارسال می‌شود، چگونه چشم خود را بر این مبالغ هنگفت ارسال شده برای داعش بسته‌اند؟ داعش این گروه تروریستی همانند القاعده تمام خطوط قرمز را زیر پا گذاشته است واین ائتلاف هم در ادعای مبارزه با تروریسم صداقت ندارد و متاسفانه ثابت شده که کشورهای عضو آن گاهی اوقات حمایت‌های لجستیکی مستقیم از این گروه‌ها به عمل آورده‌اند وحتی حمله‌های هوایی ائتلاف بین المللی بعضی وقت‌ها زیرساخت‌های اقتصادی سوریه را هدف می‌گیرد. ایران از ابتدای بحران سوریه بر راه حل سیاسی تاکید داشت و امروز می‌توان گفت تقریبا همه کشور‌ها اعم از آمریکا و اروپا به همین نتیجه رسیده‌اند. جای تاسف دارد که این نتیجه پس از چهار سال از گذشت بحران حاصل می‌شود،‌ای کاش آن‌ها از ابتدا به این مساله اذعان می‌کردند تا شاهد این همه تلفات و خسارت‌های فراوان مردم سوریه نباشیم. ما باز هم تاکید می‌کنیم که تنها راه حل ممکن برای بحران سوریه راه حل سیاسی است و بشار اسد رییس جمهوری این کشور توانسته است این بحران را مدیریت کند. لازم است تلاش کنیم تا در سریع‌ترین زمان ممکن راه حل سیاسی در سوریه تحقق یابد و ایران حمایت خود را از هر گونه اقدام در این زمینه اعلام کرده است. امروز افکار عمومی سوال می‌کند که نتیجه کنفرانس‌های ژنو ۱ و ژنو ۲ چه بوده است؟ و چرا نتیجه عملی از این کنفرانس‌ها نمی‌بینیم.؟ علت آن است که کشورهای حاضر در این کنفرانس‌ها نمی‌خواهند واقعیت‌های موجود در سوریه را ملاحظه کنند و با آن کنار بیایند اما ما امیدواریم تمام این تلاش‌ها به نتیجه مطلوب ختم شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: فتحعلی ، ایران ، سوریه ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار