عناصر گروه تروریستی داعش آثار تاریخی را که از عراق و سوریه به تاراج برده‌اند را سایت اینترنتی «ای بی» به فروش می گذارند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، یک روزنامه انگلیسی اعلام کرد، داعش آثار تاریخی را که عناصر آن به تاراج برده‌اند، از طریق سایت اینترنتی خرید و فروش «ای بی» (ebay) به فروش می گذارد.

"تایمز" روز شنبه در گزارشی نوشت: داعش جواهرات، قطعات فلزی و آثار سفالی تاریخی که از مراکز باستانی در عراق و سوریه به سرقت برده‌ است به کشورهای حوزه خلیج فارس منتقل می‌کند و فروش آن‌ها نیز از طریق سایت‌های اینترنتی خرید و فروش انجام می‎شود.

بر اساس این گزارش، داعش سود بسیار زیادی از خرید و فروش آثار فرهنگی و باستانی به دست می‌آورد و از این راه میلیون‌ها دلار به دست آورده است.

تایمز افزوده است: از شش مرکز باستانی در سوریه که در فهرست یونسکو قرار دارد، پنج مرکز را عناصر داعش به تاراج برده‌اند ارائه این آثار گرانبهای باستانی برای فروش در بازار سبب شده است از قیمت برخی از آنها در بازارها کاسته شود، به گونه ای که به گفته مسؤولان اداره گمرک آمریکا انتقال آثار باستانی سوریه و عراق در سال‌های دو هزار و یازده تا دو هزار و سیزده به آمریکا دو برابر شده است.


انتهای پیام/
برچسب ها: فعالیت ، داعش ، ای بی ، امریکا ، خرید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۲۱:۰۹ ۲۳ اسفند ۱۳۹۳
پولش رو خرج کفن و دفن داعشی های سقط شده بکنن. ایشالا
آخرین اخبار