دانشجويان هندي با تظاهرات در خيابانهاي دهلي نو اجراي فوري پيشنهادهاي يک کميته دولتي مبني بر اعمال قاطعانه قوانين مبارزه با تعرضات جنسي، برگزاري سريع دادگاههاي مربوط به تجاوز و اصلاح قوانين کيفري در جهت حمايت از زنان را خواستار شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري اسوشيتدپرس ؛ تظاهر کنندگان در حالي که به محل اصلي تجمع در نزديکي پارلمان نزديک مي شدند شعار «آزادي براي زنان» سر مي دادند. 

دولت هند در پي تجاوز گروهي ماه گذشته به يک دانشجو که باعث برگزاري تظاهرات گسترده داخلي شد و بازتاب بين المللي وسيعي داشت کميته اي را براي رسيدگي به اين مشکل اجتماعي تشکيل داد.پراناب موخرجي رئيس جمهور هند نيز در اين زمينه به حمايت از زنان پرداخت و روز جمعه در يک سخنراني زنده راديويي گفت: زمان آن رسيده است که ملت قطب نماي اخلاقي خود را دوباره تنظيم کند.

کميته فوق به رياست جي اس ورما دادستان کل بازنشسته هند به دولت پيشنهاد داده است پليس و ساير مقامات در صورت خودداري از اقدام در برابر جنايت عليه زنان بايد تنبيه شوند. اين کميته همچنين درخواست کرد دولت قضات بيشتري را مامور رسيدگي به پرونده هاي قضايي تجاوز و تضييع حقوق زنان کند تا به سرعت به اين پرونده ها رسيدگي شود. 


                             آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: هند ، تظاهرات ، زنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار